Waar blijft de tijd als je in een vliegtuig zit en naar een land gaat waar het 6 uur later is dan bij ons of andersom.

Wij vliegen regelmatig naar Indonesie en iedere keer probeer ik weer te begrijpen waar en wanneer ik tijdverlies. Waar blijft het tijdsverschil.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
7.8K

Het beste antwoord

De tijd gaat echt niet verloren hoor. Je moet je alleen
realiseren dat op HETZELFDE moment dat het hier
bijvoorbeeld 2 uur is, het een tijdzone verder 3 uur is.
Als je dan naar een plaats in de volgende tijdzone vliegt,
LIJKT het alsof je naast de vliegtijd ook een extra uur bent kwijtgeraakt, maar het was daar al een uur later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja je gaat in een andere richting je passeert verschillende tijd zones. De aarde draait in 24 uur om zijn as. Je vliegt naar een gebied waar dat vanuit Nederland gezien 6 uur later is of 6 uur eerder
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het wel beredeneren, maar ik begrijp het niet
ronron1212
13 jaar geleden
Als je niet begrijpt dat je sneller vliegt dan de aarde draait weet ik het ook niet meer
Je vliegt door 6 tijdzones van een uur, het is daar vroeger dan bij ons, als je terugvliegt krijg je de tijd weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd is een relatief begrip.
Tijd kan je ook niet verliezen omdat je het niet hebt of kunt vasthouden.
Dat je niet gewend bent om op tijdstippen te gaan slapen of eten, zoals de mensen doen op je bestemming, is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste vlieg je over een afstand en ten tweede draait de aarde zelf ook nog eens onder je door. Die twee samen maken het verschil in tijd . Het is vooral omdat de aarde om zijn as draait. Elk mens legt zo in 24 uren ongeveer 400000 km af. Je merkt er niets van omdat je meedraait als je niet vliegt. Als je met 50 km per uur naar het oosten rijdt, ga je dus eigenlijk 1650 km per uur. Is 40.000 :24 uren + 50 km. Grappig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij mensen zijn vaak redelijk verward met existentiële zaken: liefde, seks, tijd, ontstaan, de dood,....
Ik kan wel zeggen, dat tijd überhaupt niet bestaat, maar daar schiet je waarschijnlijk niet veel mee op. Daar moet je veel meer over nadenken.

Denk maar eens aan een rivier naast de camping, waar je vandaag in gezwommen hebt, kan je morgen in dezelfde rivier zwemmen ? Terwijl het water al lang in de zee gestroomd is. Zo zijn er veel voorbeelden van menselijke verwarring en ze komen dagelijks hier op GV voorbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook wij gaan regelmatig naar Indonesië. Als wij daar toekomen zijn we moe, maar gaan vroeg slapen. De dag erop zijn we dan toch redelijk fit Bij terugkeer duurt het soms méér dan 1 week dat we terug fit zijn. Dit noemt men jetlag omdat we reizen naar een heel andere tijd. Ons lichaam heeft tijd nodig om zich aan te passen. De tijd is door de mensen gemaakt t.o.v. de zon. Dieren hebben geen tijd en leven met de natuur mee. Voor ons mensen zou dit onmogelijk zijn, moesten we geen tijd hebben. Omdat de zon op iedere plaats anders is, hebben we ook op aarde verschillende tijden. Daarom zijn we (als we op de klok kijken)veel vroeger in Indonesië, en komen we terug dan doen we er (volgens de klok) wel wat langer over.