Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt Nederland vaak als waterland gekarakteriseerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik al jou vragen zo lees, die zeker interessant zijn, heb ik het idee dat je geen zin hebt om je huiswerk te doen. Of vergis ik me?
Toch een +1 voor je goede vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat heb je zelf gevonden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een groot deel van Nederland zou zonder eerdere menselijke aktiviteit nog steeds water zijn en zonder voortdurende menselijke aktiviteit weer onder water staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland is rijk aan water en tevens is ons land bekend om de voortdurende strijd tegen het water.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Nederland ligt voor het grootste deel onder de waterspiegel. daarnaast stroomt er relatief veel water door Nederland. Door dijken houden wij het water intoom. dat is de reden dat wij wel waterland worden genoemd
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Dat ligt eigenlijk niet aan Nederland, maar aan de meeste andere landen van de Wereld.

Nederland heeft met het droogleggen van de verschillende polders en met het reguleren van de binnenkomende grote rivieren in de loop der eeuwen een afwatering systeem opgezet. Dit gebeurt via sloten en kanalen. overal in Nederland zie je wel een sloot of kanaal langs de weg.

In het buitenland kom je dat niet tegen, vandaar dat veel buitenlanders Nederland als waterland karakteriseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding