Hoe kom ik van vliegveld Berlijn Schoenefeld het makkelijkste en voordeligste naar de binnenstad?

Ik ben nou niet bepaald een ervaren reiziger, tenminste niet als het op OV aankomt. Heb geprobeerd via internet uit te vissen hoe ik het beste en voordeligste van het vliegveld naar de stad kom maar ik kom er gewoon niet uit PLUS het maakt me super nerveus. Iemand tips???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ten eerste, is het in Berlijn wat openbaar vervoer betreft, perfect geregeld. Treinen en bussen rijden perfect op tijd en het is heel overzichtelijk. Je hebt ook veel toeristen punten. Hier kan je de welcome card kopen. Dit is het meest voordeligste als je een paar dagen naar de stad gaat. Waarschijnlijk kan je die dus ook al op het vliegveld kopen. Nogmaals, maak je geen zorgen, je zal merken dat het heel makkelijk werkt allemaal.
Dit is trouwens eigen ervaring, wij hebben ook van die kaart gebruik gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom nou weer een min???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet van mij hoor...!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben juist blij met je antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, mooi daar gaat het om.

Andere antwoorden (4)

Er gaan treinen en meerdere bussen naar de stad. Ze rijden totaan Alexanderplatz, maar stoppen ook eerder in Berlijn, bij het Centraal Station bijvoorbeeld. De snelbus is aan te bevelen, er is volop plek voor je koffers en binnen een halfuur ben je in de stad.

Enkele reis kost 6 euro en ze vertrekken regelmatig vlak buiten de terminal:

http://www.sxf1.de/BEX_Flyer_SXF12.pdf

(RJ)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een treinverbinding vanaf de terminal naar het centrum. Er is ook een shuttle bus.

De airport express treinen rijden ieder half uur. Een enkeltje kost 2,80. Het ritje duurt ongeveer een half uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi
wanneer ben je in Berlijn ???
Ik kom as. maandag savonds aan met de auto
kan je brengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het openbaar vervoer zijn de antwoorden al gegeven.

Je kunt ook een taxi pakken. Berlijn staat er om bekend dat de taxi's redelijk betaalbaar zijn in vergelijking met Nederland.

Daarnaast is het ook eenvoudig en betaalbaar om een auto te huren, maar dat is alleen aantrekkelijk als je vaak en snel ergens in Berlijn naar toe moet, anders is het OV prima.