welke landen zijn de moeite waard om te bezoeken

Ik ben pas geleden begonnen met reizen naar verre landen (tot nu toe korea en vietnam), en ik zou graag van andere mensen willen weten welke landen echt de moeite waard zijn om te bezoeken. En misschien ook welke landen ik beter juist kan vermijden als westers toerist

Toegevoegd na 22 uur:
o en het zou leuk zijn als er een kleine toelichting bij staat, omdat de antwoorden nu voornamelijk een lijst met willekeurige landen vormen. :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Het beste antwoord

Noorwegen. Dit land boeit landschappelijk vrijwel overal. Zelfs in het relatief laag gebied ten noordwesten van de Trondheimfjord. De Lofoten zijn heel apart met veel contrast tussen puntige bergen, pittoreske vissersdorpen en zee
Azoren. Relatief onbekend bij Nederlanders. Toch heel mooi. Groen landschap met pittoreske dorpen. Ook mooie stad, nl. Angra do Heroismo op Terceira, met autoarm oud stadsgedeelte. Hete borrelende bronnen bij Furnas op Sao Miguel, vergelijkbaar met bronnen bij Rotorua in Nieuw Zeeland. Sete Cidades. Kratermeer op Sao Miguel. Weelderige plantengroei op Flores (niet Indonesië maar Azoren). Een rotsformatie op Flores vergelijkbaar met de Cliffs of Moher in Ierland. Een tunnel op Graciosa met aan weerszijden totaal verschillende landschappen. Smalle steile bergrug op Sao Jorge. Gezellige festiviteiten in augustus, b.v. havenfeestweek Semana do Mar in Horta op Faial, kleinere festiviteiten in b.v. Santa Cruz op Graciosa. Nachtmuziekfestival op of bij een camping op Santa Maria.
Nieuw Zeeland. Noordereiland. Zuidereiland. Stewart Island. Leuke gezellige vakantieplaatsen: Queenstown, Akaroa, Picton. Gebieden: oosten noordereiland rond Gisborne, Coromandel Peninsula, Banks Peninsula, kust bij Kaikoura, bewoonde deel van Stewart Island. Berglandschappen vooral op Zuidereiland.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke tip. Zat veel te ver weg te denken terwijl ik eigenlijk nog nooit in het noorden ben geweest. staat op me lijst!

Andere antwoorden (15)

Indonesie
Canada
Nepal
Zuid Amerika (verschillende landen)

Het is altijd goed om op de site van het ministerie van buitenlandse zaken te kijken hoe veilig een land is voor toeristen.

http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Landen

Toegevoegd na 2 minuten:
er zijn namelijk veel onveilige landen, of landen waar bepaalde regio's niet veilig zijn. Op de link staat advies over zo'n beetje alle landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
India, australie nieuwzeeland
13 jaar geleden
Nederland

Prachtig land

Bomans zei ooit over Nederland, "Als dit Schotland zou zijn zou ik beter kijken."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indonesie 'de Molukken'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noord Korea
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In feite is elk land de moeite waard om te bezoeken. Alle landen hebben hun eigen pro´+s en con´s. Na een bezoek aan ruim 50 landen in de wereld kan ik niet zo een land noemen waar alles altijd leuk is, of waar altijd alles oninteressant is.

Bedenk voor je gaat wat je doel van je reis is. Wil je strand, cultuur, gebouwen, musea etc. Pas hier je keuze op aan. Ik kan hier zeggen dat een wandeling naar Machu Pichu in Peru geweldig is. Maar als je niet van lopen en niet van bergen houdt, kan je beter naar de Taj Mahal in India gaan.

Als je nu in Korea en Vietnam bent geweest, laat die regio dan even voor wat het is, en duik zuid amrika of centraal amerika in. Of ga naar Kroatie en om geving. Geweldig gebied. Makkelijke mensen en lekker eten.

Een groot aantal landen is minder veilig dan Nederland. Buiten advies van het ministerie, zoals eerder genoemd, zijn er websites ,Zoals lonely planet, waar goed advies op te vinden is.

Hoofdadvies geldt altijd± Niet open en bloot met allerlei dure dingen rondlopen in toeristen gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spanje
Amerika
Curaçao
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thailand

japan

noorwegen/zweden/finland

argentinië
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
indonesië
australie/nieuwzee land
griekeland
egypte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja dat hangt natuurlijk van je persoonlijke interesse af. Ik zou je aanraden om nu naar landen te gaan die er wellicht over 10 jaar heel anders uitzien.

Denk bijvoorbeeld aan Cuba. De kans bestaat dat dit eiland er over 10 jaar heel anders uitziet. (geen garantie, want dat zei men 10 jaar geleden ook) Maar je hebt dan wel een hele mooie ervaring!

Zuid Afrika. Dat land is nu 15 jaar na de afschaffing van het Apartheidsbeleid. Hoewel het langzaam gaat kun je nu nog veel dingen zien (hoe mensen leven on de plakkerskampen / townships wat er over 10 jaar anders uit kan zien.

Roemenië is ook zo'n land wat zich heel snel ontwikkelt. Nu kun je nog steeds de schade van de 2e wereldoorlog zien in sommige gebouwen, maar er is ook al heel veel gerenoveerd (wat nu ook heel mooi is) sinds het land bij de EU is.

Ook kun je economische redenen hebben om juist nu een bepaald land te bezoeken. Zuid Afrika is in vergelijking met Europa nog goed betaalbaar en de kwaliteit is vaak beter. Azië is soms goedkoper, maar daar is de kwaliteit toch anders. Denk alleen maar aan een terrasje pakken. Argentinië is ook goed betaalbaar.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar landen als Australië, Canada, Zuid Afrika, USA, Nieuw Zeeland kun je ook nog bezoeken als je 70 bent. Landen als Kenya, Indonesië, Brazilië doe je dan minder snel en kan een reden zijn om juist nu te bezoeken.

Landen die je beter kan vermijden als toerist zijn landen waar een negatief reisadvies voor wordt afgegeven en als je niet bereid bent om je iets aan te passen wat in sommige landen soms wel noodzakelijk is. (In Kuwait kun je geen alcohol drinken bijvoorbeeld, of in Iran kun je niet ongesluierd over straat)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ondertussen al heel wat gezien van de wereld.
Mijn favorieten:

Nieuw Zeeland: Je hebt daar in feite de hele wereld in een land, je hebt bergen als in de Alpen, je hebt mooie stranden, je heb grote oude bossen, gletsjers, fjorden.
Hele mooie natuur, aparte, nergens anders voorkomende dieren. Hele vriendelijke bevolking en ook nog een groot stuk cultuur in de vorm van de Maori geschiedenis.

Patagonie (landstreek in Chili/Argentinie):
Mooie uitgestrekte vlakten, de mooiste luchten (wolkformaties) die ik ooit heb gezien, mooie en aparte dieren (mara's, guanaco's, maar ook pinguins en zuidkapers (walvissen)), mooie bergen (uitlopers van de andes). En een heel eigen weertype... de winden daar... pfff.

Yukon Territory: je waant je in de oude goudzoekerstijden.

Daarnaast was ik in Afrika erg gecharmeerd van Bwindi National Park in Uganda, waar we de gorilla's bezocht hebben.
Chobe National Park in Botswana, Cape Cross en Etosha National Park in Namibie.

Cuba was ook een onvergetelijke ervaring (vooral als je daar zelf een auto huurt).

Maar eigenlijk heeft elk land zo wel haar eigen charmes.
Op elk van mijn reizen heb ik eigenlijk wel plekken gezien waar ik nog wel eens naar terug zou willen.

Veel plezier met verder ontdekken in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben jaloers
AFRIKA! je moet sowieso eens in je leven in Afrika zijn geweest. En dan vooral in landen zoals Zambia, Kenia, Malawi Tanzania.
Als je dan weer thuiskomt dan ben je besef je hoe goed we het hier in Nederland qua economie en zorgstelsel enzovoort.
Daar zie je hoe mensen écht gelukkig kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wrm een - :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaa dat vraag ik me ook af..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk afrika hater. + je om het goed te maken
Absolute Algerije!

Het is een land waar je bijna alles kunt terug vinden;

woestijn,bergen (zelf om te skieên),prachtige zeeên,veel cultuur,vriendelijke volk,romeinse ruïnes,apparte hamams (badhuizen), veel monumenten,modern en historische plaatsen , mooie hotels , en zo kan ik maar door gaan...

verder kan je hier voort lezen (in het Frans)
http://www.algeriantourism.com/index.php

en hier in het Engels
http://www.lonelyplanet.com/algeria

en hier een reisverhaal in het Nederlands
http://www.reisweb.nl/reisverhalen/reisverhaal.php?reisverhaal_id=9403

Het is ook een heel gevaarlijk land. Er zijn veel gewelddadige groeperingen, die tijdens protesten tegen de regering niet terugschrikken voor het bombarderen van onschuldige burgers. Toeristen zijn ook ‘gewilde doelen’. Maar het is ook een heel mooi land. De hoofdstad Algiers is bijvoorbeeld opgebouwd uit licht gekleurde stenen en wordt daarom ‘de witte hoofdstad’ genoemd. Ook daar is het erg gevaarlijk. Als buitenlander moet je continu op je hoede zijn en geen opvallende kleren dragen.
zie http://www.klap.net/vogelvlucht/algerije/algerije.html

Ik zelf ga er elk jaar er naar toe,en mijn menig is;een PRACHTIGE land !Ik zelf zie de gevaar niet in Algerije...

Een mooie land,voor echte durvers !

Toegevoegd na 5 minuten:
foto's van Algerije :
http://www.expat-blog.com/en/pictures/africa/algeria/
http://www.world66.com/africa/algeria/lib/gallery
http://photos.linternaute.com/pays/284/algerie/