Hier bijvoorbeeld:
https://24timezones.com/Funchal/map
Funchal bestaat uit tien burgerlijke parochies ( Portugees : freguesias ) gebaseerd op traditionele religieuze districten ( Portugees : paróquias ):
• Imaculado Coração de Maria - een noordelijke buitenwijk, het is een van de kleinere parochies in de omgeving, met de hoogste concentraties inwoners (6951 inwoners in 2001);
• Monte - oorspronkelijk een zomerverblijf voor de rijken, vanwege het milde klimaat, wordt Monte gesymboliseerd door de rodelrijders die toeristen naar de centrale stad racen; vandaag is het een van de meest bevolkte gebieden van Funchal met meer dan 7500 inwoners;
• Santa Luzia - een van de vier stedelijke buitenwijken van Funchal, ontwikkeld vanuit stedelijke wildgroei die zich uitbreidde naar het achterland; vandaag zijn er meer dan 6600 inwoners in deze uitlopers;
• Santa Maria Maior – genoemd naar de eerste bisschoppelijke afdelingen op het eiland, was het samen met Sé de eerste geloofsgemeenschappen die zich ontwikkelden, geconcentreerd langs de kust in de kerk van Nossa Senhora do Calhau;
• Santo António – de meest bevolkte burgerlijke parochie in de gemeente, ontwikkeld uit de concentratie van kleine ambachtelijke winkels, die zich tot de 16e eeuw ontwikkelden; vandaag omvat de bevolking ongeveer 22.000 inwoners;
• São Gonçalo - genoemd naar de ontdekkingsreiziger Gonçalo Aires Ferreira, in dienst van João Gonçalos Zarco, het land van de parochie was ooit het persoonlijke domein van deze kolonist, die later de gezalfde naam aannam door zijn bewoners, vanwege zijn vroomheid;
• São Martinho – de eerste kolonist Afonso Anes was verantwoordelijk voor de eerste ambachtelijke en commerciële gebouwen in het gebied, dat voornamelijk agrarisch van aard was; vandaag heeft het sterk verstedelijkte gebied 20.000 inwoners en omvat het de hotelzone van Funchal bekend als Lido;
• São Pedro – centraal in het zakelijke en residentiële karakter van Funchal, São Pedro is een slaapgemeenschap van Sé, met 7681 inwoners;
• São Roque - ontbonden van Sé onder het gezag van kardinaal Infante Henriques, de prelaat van Funchal bouwde deze parochie uit delen van São Pedro en São Martinho;
• Sé – het historische centrum van Funchal, en het meest ontwikkeld, waaronder veel van de oudere gebouwen;