Mag ik in de UK tot 6 maanden online werken voor een Nederlands bedrijf zonder visum?

Bij vriend/familie/vrienden etc. Kan dit zonder visum? Ik weet dat je vanuit de EU zonder visum voor 6 maanden de UK in mag en dan niet te werken voor een UK bedrijf of unpaid /paid jobs aan te nemen daar. Maar mag je wel online door werken voor een nederlands bedrijf, dat ook gewoon de salaris stort naar een nederlandse bank?

een jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Strikt genomen niet; je werkt namelijk op Brits grondgebied en daardoor is het UK je werkland geworden. Strikt genomen moeten jij en je werkgever dan ook in het UK belasting betalen - het huis waar je verblijft kan zelfs worden opgevat als een Britse vestiging van je werkgever.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Min of niet; ik heb dit verhaal uit de eerste hand (ging weliswaar niet om NL-UK, maar principe is gelijk).
Ja, dat is mogelijk. Er is een speciaal visum voor korte termijn werknemers in het Verenigd Koninkrijk, genaamd een Tier 5 Visitor Visa. Dit visum is geldig voor maximaal 6 maanden en is bedoeld voor mensen die in het Verenigd Koninkrijk werken voor een buitenlandse werkgever.
9 maanden geleden