Aan welke verplichtingen moet ik voldoen als ik een weekend naar het Verenigd Koninkrijk wil gaan?

Ik wil een weekend naar het Verenigd Koninkrijk gaan (= zaterdagochtend heen, zondagavond terug)

Aan welke verplichtingen en eisen moet ik dan voldoen conform de corona regels?

2 jaar geleden
2K
ronron1212
2 jaar geleden
Kijk eens op reisadvies engeland.

Antwoorden (1)

Reisadvies Verenigd Koninkrijk | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 13-08-2021 | Nog steeds geldig op: 01-09-2021

De kleurcode van het Verenigd Koninkrijk is oranje, want het Verenigd Koninkrijk is door het coronavirus een zeer hoogrisicogebied. Reis alleen naar het Verenigd Koninkrijk als het noodzakelijk is. U moet op dit moment verplicht in quarantaine als u naar het Verenigd Koninkrijk reist. Sinds 2 augustus 2021 is de quarantaineplicht opgeheven voor personen die vanuit ‘amber countries’ (waaronder Nederland) naar Engeland en Schotland reizen. Dit geldt alleen voor personen die volledig gevaccineerd zijn met vaccins goedgekeurd door het EMA. Als u vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland reist, moet u zich voor vertrek laten testen (ook als u gevaccineerd bent), moet u een quarantaineverklaring bij u hebben en moet u bij thuiskomst verplicht in (thuis)quarantaine. Meer informatie over de in het Verenigd Koninkrijk en Nederland geldende (reis)maatregelen vindt u in de rubriek ‘Coronavirus’. Voor het Verenigd Koninkrijk is tot en met 30 september 2021 een identiteitskaart voldoende om u te identificeren. Vanaf 1 oktober 2021 kunt u alleen met een paspoort naar het VK reizen.
MiquelVS
2 jaar geleden
Ik lees ook het volgende: "Voor aankomst in het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland moet u een PCR-test op dag 2 na aankomst geboekt hebben. Deze test zal in het VK moeten worden afgenomen. U moet het bewijs van de geboekte test bij binnenkomst laten zien. Voor aankomst moet u uw reis- en contactinformatie doorgeven via het Passenger Locator Form (informatie in het Engels)." Hoe kan ik dit doen als ik de volgende dag alweer vertrek?