Kan ik mijn ESTA aanvraag opnieuw indienen na afwijzing?

Ik ga de 15e sept naar New York. Mijn esta aanvraag is afgewezen. Nu kom ik er gelukkig achter dat ik per ongeluk mijn zoekgeraakte paspoortgegevens hebt gebruikt ( die had ik blijkbaar gevonden) en dus niet mijn gegevens van mijn nieuwe paspoort. Kan ik nu gewoon een nieuwe Esta aanvraag doen na drie dagen of zou ik dan weer een afwijzing krijgen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

5 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Hanneke155, Voor u een nieuwe ESTA aanvraagt, is het verstandig uw gevonden paspoort in te leveren bij de gemeente. U hebt een verklaring van vermissing afgelegd, anders kon u geen nieuw paspoort aanvragen en staat nu als vermist geregistreerd, deze registratie wordt niet ongedaan gemaakt. U bent verplicht het teruggevonden paspoort in te leveren bij uw gemeente die zorgt dat het vernietigd wordt.
U heeft bij de ESTA-aanvraag de gegevens van het vermiste paspoort opgegeven schrijft u. Wist u dat het gebruik van een teruggevonden paspoort strafbaar is?

Antwoorden (2)

Op de website van ESTA staat, dat je in zo een geval gewoon opnieuw de aanvraag moet indienen, Maar op zijn vroegst 10 dagen na de afwijzing.

"It may be that you simply made a mistake when completing the online application form. In this case it is best to apply again 10 days after receiving this refusal"
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Inderdaad, vanaf 10 dagen na kennisgeving van de weigering kan men een ESTA-aanvraag indienen.
Termijn goedkeuring kan twee tot drie dagen zijn (48uur - 72uur)
Ik zou direct een nieuwe aanvraag indienen. Je nieuwe aanvraag is met een ander paspoortnummer dus niet direct gelinkt met je eerste aanvraag. Goed opletten deze keer want zonder goedgekeurde ESTA kom de je VS niet in. Je bent al rijkelijk laat met je aanvraag (en voor een visum aanvraag al te laat).

https://esta.cbp.dhs.gov
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een nieuwe aanvraag kan pas na 10dagen na de datum van afwijzing. Het wordt in dit geval wel krap tijd. Zelfs voor een spoedaanvrage.
+ plus , Een visum aanvragen met spoedprocedure zou toch nog een oplossing kunnen zijn. Wel eerst een afspraak maken bij het Consulate General te Amsterdam. Niet in den Haag.