Kan ik naar engeland vliegen met mijn ID kaart nadat brexit is geweest?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zal een onderdeeltje zijn van de uiteindelijke Brexit-deal tussen GB en EU. Nu nog weinig over te zeggen, zeker niet over dit soort details.
Belangrijke aanjager voor het Brexit-referendum was de diepgewortelde angst van Britten voor wat ze wel noemen "bloody foreigners", mensen die sheperd's pie of lauw bier niet lekker vinden bijvoorbeeld. Dus er vallen wel inreismaatregelen te verwachten.
Ja, ook jij, Amsterdamse hipsternomade, ze doen wel aardig maar als het erop aankomt zal je altijd een bloody foreigner blijven.

Antwoorden (1)

Als bezoeker uit Nederland of België heb je een geldig paspoort of Europese ID-kaart nodig voor jouw bezoek aan Groot-Brittannië. Het reisdocument moet minimaal geldig zijn tot en met de dag van je terugreis. Dit geldt ook nog na de Brexit (hoe de zaken er nu voor staan, het kan natuurlijk altijd nog gewijzigd worden)
Zie: https://www.visitbritain.com/nl/nl/plan-jouw-reis/reizen-naar-groot-brittannie/paspoorten-id-kaarten#HjPIzliu4gvZATTP.99
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bordensteker
een jaar geleden
Met alleen een ID kaart kom je er tegenwoordig (2023) niet meer in, behoudens enkele uitzonderingen. De genoemde bron geeft de actuele stand van zaken.