Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het met het visum voor Thailand?

Ik ga deze zomer twee maanden in Azië reizen. Ik boek een retourtje naar Bangkok en vlieg de dag na aankomst gelijk door naar Vietnam. Vanuit daar ga ik via Cambodja terug naar Thailand. Hoe zit het dan met het visum? Bij de eerste aankomst in Thailand krijg ik 30 dagen, maar hoe werkt dat bij de tweede aankomst? Ik zag dat als je via land reist, je dan 15 dagen krijgt (wat niet genoeg is, want ik wil 4 weken in Thailand blijven). Als je van Cambodja een vlucht boekt naar Thailand, telt het dan niet als reizen via land?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als jij via een ander land boekt, maakt dat niet uit. Jij, als zelfde persoon, bent daar gewoon. Dan zul je toch nog een visum moeten aanvragen bij de Thaise ambassade in Den Haag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je krijgt 30 dagen bij elke binnenkomst visumvrij. Maakt niet (meer) uit over land of lucht. Aan het aantal binnenkomsten is wel een limiet om borderrun,s te voorkomen. Tweemaal is geen probleem.

Toegevoegd na 1 uur:
Je krijgt trouwens geen visum maar een vrijstelling voor een visum voor 30 dagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding