Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk fonds, foundation of stichting kan ik het beste aanschrijven voor de vergoeding van een reis voor mensen met een beperking?

Het is voor mensen met een beperking. Eén met MS en de ander met autisme. Het gaat om een reis voor herstel. Wij zouden graag 2 weken naar het buitenland gaan. en kunnen niet in een groep reizen. Tevens gaat er een verpleegkundige mee, een fysio en en een autismebegeleider.

3 weken geleden
in: Onderweg
ronron1212
3 weken geleden
Denk niet dat daar iets voor is. Duren reis trouwens.
tinus1969
3 weken geleden
Je bedoelt zoiets? https://avavieren.nl/
tinus1969
3 weken geleden
Mag ik vragen wat het doel vd reis is? Want je zegt iets over herstel. Wie moet er herstellen en waarom is het belangrijk dat iedereen mee gaat?
tinus1969
3 weken geleden
En heb je ook een bestemming in je hoofd?
Inekez1
3 weken geleden
@ronron, er zijn juist heel veel mogelijkheden! Teveel om hier zo op te noemen. Google eens op
vergoeding vakantie mensen met beperking Wat er zoal mogelijk is verschilt per individu.
KleinDuimpje
3 weken geleden
https://www.regelhulp.nl/onderwerpen/vrije-tijd-en-dagbesteding/vakantie-met-zorg Misschien een tip..
ronron1212
3 weken geleden
@Inekez1 de vraag voor de vergoeding van een reis. Wordt die reis vergoed of grotendeels vergoed dan?.
tinus1969
3 weken geleden
@ron, ik weet of er wat is voor deze specifieke situatie/mensen. Maar er zijn heel wat vergelijkbare opties, zeker voor kinderen. Stichting Opkikker of het aloude Bio-vakantie oord.
tinus1969
3 weken geleden
Correctie: Ik weet NIET of er wat is voor deze specifieke situatie/mensen
Abcde
3 weken geleden
Stichting de Lichthoeve kan hier mogelijk helpen. Dat doen zij alleen als je zelf de kosten niet kunt betalen. De reis zelf betaal je zelf, maar de extra kosten zoals de medische begeleiding kan door hen vergoedt worden.
https://www.lichthoeve.nl/
KleinDuimpje
3 weken geleden
Abcde, klopt helemaal.
ronron1212
3 weken geleden
@Inekez1 dat er vakantie mogelijkheden zijn dat weten we wel. Maar worden die ook geheel of gedeeltelijk vergoed kun je daar even wat van zeggen.
Inekez1
3 weken geleden
Of er situaties zijn die geheel vergoed worden weet ik niet. Een bepaalde eigen bijdrage is ook logisch, dat moeten mensen zonder beperking ook zelf betalen. Maar voor alles wat duurder is vanwege de beperking of benodigde zorg zijn wel fondsen of mogelijkheid om vanuit bijvoorbeeld pgb een deel van de kosten te betalen.
Het gaat dan wel alleen om de echt noodzakelijke extra kosten. Of 2 weken lang 24/7 een fysio, verpleegkundige en persoonlijke autisme begeleider daar ook onder valt, kan ik me niet voorstellen en lijkt me ook niet de bedoeling. Dus of de gewenste vakantie in dit geval ook allemaal zomaar geregeld kan worden, is een andere vraag. Daarom geef ik daar ook geen antwoord op. "Het gaat om een reis voor herstel" lijkt me al een lastig verhaal worden in de aanvraag. Sinds wanneer kan iemand met MS of autisme daarvan herstellen door op vakantie te gaan?
ronron1212
3 weken geleden
@Inekez1 er zijn dus niet zo veel mogelijkheden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing