Weet iemand of je de morning after pil mag meenemen naar Egypte op vakantie?

Ik weet niet of er bepaalde regels gelden om deze pil mee te nemen. Dit valt toch onder anticonceptie middelen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Onderweg
8.1K
Erna55
5 jaar geleden
Je doet er goed aan om vooral te zorgen voor goede voorbehoedsmiddelen.
Naast condooms kun je ook anticonceptiepillen meenemen.
LeonardN
5 jaar geleden
Vraag het even aan je apotheek. Dat een medicijn in Nederland zonder recept verkocht mag worden zegt niets over een ander land. Ik ben licht sceptisch over het tot nu toe gegeven antwoord.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beter neem je een condoom mee.
Morning after pil is best heftig.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb het nagevraagd bij de douane, net op tijd gelukkig. Het blijkt verboden te zijn in Egypte. Deze laat ik dus achter en zal extra voorzichtig zijn. Bedankt iedereen voor jullie antwoorden

Antwoorden (1)

Ja die mag je meenemen nee ook condooms mee is beter als je geen pil slikt.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel :D
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Keni, Of je nou wel of geen pil slikt, vrij niet zonder voorbehoedsmiddel.
Koop in ieder geval de condooms in Nederland en wees zeker dat jouw condooms worden gebruikt. In Egypte zijn de condooms van slechte kwaliteit. De kansen op scheuren zijn groot. En je bent ook niet het eerste slachtoffer die in bepaalde landen beduveld wordt.