Auto huren in Frankrijk. Tegen welke kosten kijk ik op?

Ik vertrek over een week naar Frankrijk. Wij zijn van plan daar een auto te huren voor 1 dag. Ik ben in bezit van een geldige creditcard, dus dit is geen probleem.
Op internet hebben we ondertussen een goede autoverhuur gevonden.
Nu vraag ik me af wat ik allemaal op voorhand moet betalen, en wat ik daar nog allemaal moet betalen? En hoeveel ongeveer?
Dit is natuurlijk ook van belang voor de limiet van de creditcard.

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Onderweg
3.6K
Utrecht
5 jaar geleden
Als je slim bent reserveer je vooraf via internet (sites als bij autoeurope.nl of rentalcars.nl). Daar worden alle kosten (m.u.v. brandstof) duidelijk vermeldt.
Ter plekke heb je geen overzicht van de totaalkosten en betaal je de hoofdprijs.
ItisILeClerc
5 jaar geleden
Je geeft geen link naar de aanbieding, maar daar staat wat je nu betaalt en wat later.
Neem een CDW/LDW en verzeker eventueel het eigen risico met bv icarhireinsurance.
Huur bij een gerenommeerd verhuurbedrijf; kleine, onbekende spelers verdienen vaak hun geld met het in rekening brengen van oude schades: check vooraf de reviews van het bedrijf! Maak foto's van de auto voor en na de verhuur.

Antwoorden (1)

Dat hangt heel erg van de verhuurder af en de partij waarbij je hebt gehuurd. Enkele punten die momenteel worden gebruikt om je nog wat extra euro's uit de zak te kloppen zijn:
- tankregeling (vol = leeg terug (weegt niet op tegen de kosten van een volle tank)
- extra verzekering voor de banden, autosleutels, ruiten, onderkant, en dak
- extra bestuurder
- kinderzitje, dakdragers, navigatie (zelfs auto's met ingebouwde navigatie worden extra doorbelast)

Kijk je auto altijd goed na op schade, een vieze auto niet accepteren, de schade kun je niet zien. Controleer de reserve band, en of alle accessoires zoals antennes aanwezig zijn

Huur je met een ing mastercard dan dekt deze club een groot deel van het eigen risico.

borg welke gereserveerd wordt op je Creditcard, ligt tussen de 300 en 1.200 euro. Beetje afhankelijk van de verhuurder maar ook de auto die je hebt gehuurd.