Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan mijn vriend gebeld wordt door 112, zonder dat hij 112 zelf gebeld heeft?

Mijn vriend werd zojuist gebeld door het alarm nummer 112, er ging een soort alarm af, en bij het weg drukken werd er een telefoon verbinding gemaakt. Aan de andere kant van de lijn kwam geen gehoor, en hierna is niet meer 'gebeld'....

Aangezien hij 112 zelf niet gebeld heeft, vraag ik mij af of dit een scam kan zijn?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Telecom
AnnBoo8146
2 jaar geleden
Zo'n 8 jaar geleden is op deze site ook een vraag gesteld, die erg lijkt op jouw vraag. Niet letterlijk, dus mogelijk is jouw vraag toch anders.
Maar misschien heb je toch iets aan het antwoord. Daarom hierbij de link naar die vraag met het gegeven antwoord.
https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/vraag/566632/gebeld-112/
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik zag de vraag inderdaad, volgens mij ging het daarbij ook om een landcode (+...), dat is het verschil in de vraag denk ik :)
tinus1969
2 jaar geleden
Op basis van https://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=59048.0 is dit verdacht

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Bij mijn telefoon, een Samsung s21, wordt het alarmnummer automatisch gebeld als de aan/ uitknop een aantal keren snel achter wordt ingedrukt. Dit heeft afgelopen half jaar twee keer tot onbedoeld contact met 112 geleid. Wellicht dat dit bij jouw vriend ook zo gegaan is.

Als het bij contact met 112 niet tot een gesprek komt en er mogelijk sprake is van een broekzakgesprek, laat men het alarmtoontje afgaan en vaak krijg je nog een SMS om je te laten weten dat er 112 gebeld is.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing