Wat te doen tegen anonieme bellers?

De laatste paar dagen word ik constant gebeld door een anonieme beller op de huistelefoon. Ik heb de eerste keer opgenomen en de persoon aan de andere kant begon rare dingen te vertellen, zoals: ik ben zo ziek.... Ik heb gelijk opgehangen.
Nu word ik elke dag gebeld door anoniem, gister zelfs 12 keer (ja, ik heb geteld), en net om half 12 's avonds ook al, ik word er bijna bang van. Heeft iemand enig idee waar deze persoon/personen op uit zijn? En hoe je dit het beste stopt? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Telecom
2.4K
Castle
5 jaar geleden
Je kan je provider vragen of ze hierin kunnen helpen. Misschien dat zij iets kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Keessie, lijkt op een telefoonstalker.
Stalking is iemand opzettelijk en structureel lastigvallen, waardoor die persoon zich in zijn of haar vrijheid en veiligheid voelt aangetast. Het kan u irriteren, boos maken of juist bang.
Als deze persoon blijft bellen, ook een melding bij de politie doen.
https://www.politie.nl/themas/stalking.html
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat hij of zij zegt ziek te zijn, klopt wel. Een stalker is geestelijk ziek.

Antwoorden (3)

Met een scheidsrechtersfluitje. Één keer waarschuwen, en daarna echt gebruiken. Ze bellen nooit meer terug.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Antoni!
Zo ben ik van mijn telefoonstalker afgekomen, werkte prima.
Antoni
5 jaar geleden
Vermoedelijk heb ik het onthouden van een antwoord van jou op deze website...
paulus811
5 jaar geleden
Ik heb de telefoon wel eens heen en weer gekletterd in een metalen prullenbak, scheelt de aankoop van een scheidsrechtersfluitje. Wel een creatief antwoord, dus +
Je telefoonprovider vragen een onderzoek te starten. Vroeger had de PTT hier een prachtige procedure voor.
5 jaar geleden
Als je overlast ondervindt van een anonieme beller, dan kan je dit het beste melden bij je provider. Deze heeft mogelijkheden om een onderzoek in te stellen. Je zegt dat je wordt lastiggevallen op je huistelefoon. Daarom heb ik de link van KPN toegevoegd. Maar als je gebruik maakt van een andere provider, moet je even op de site van deze provider kijken
Het is ook verstandig om je te registreren bij het bel-me-niet-register, als je dat nog niet hebt gedaan tenminste. Maar zoals jij het beschrijft lijk je niet door een bedrijf/callcenter te worden lastig gevallen. En bij anderen heeft het bel-me-niet-register geen invloed.