is het strafbaar om een ander inkomen op te geven bij een BKR registratie bij je mobiel?

als je tegenwoordig een tel koopt met een abo erbij moet je zon Inkomens- en Lastentoets doen. maar is het strafbaar om een ander inkomen op te geven? je mag namelijk 10eu max lenen per maand en als je 1000 netto verdient mag je 50, er tussen bestaat gek genoeg niet en de meeste jonge mensen zoals ik verdienen geen 1000 netto per maand, kan ik dan gwn bv 1000 invullen ook als is dat niet echt zo? zijn er consequenties aan verbonden als dat niet zo is? gaat iemand dit überhaupt echt controleren?

5 jaar geleden
in: Telecom
2.2K
tinus1969
5 jaar geleden
Klinkt als valsheid in geschrifte. Kan ook grote problemen opleveren zodra je betalingsachterstand oploopt.
Parra187
5 jaar geleden
betalingsachterstand zal ik nooit oplopen, want mijn abo wordt tussen de 20 en 30 per maand en dat heb ik gwn alleen moet je per se 1000 netto hebben dat nergens op is gebaseerd
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kredietwaardigheid en BKR zijn geen grappen. Doe het niet, voorkom problemen.

Antwoorden (1)

Het invullen van de gegevens voor de zongenaamde onkomenstoets is je eigen verantwoordelijk. Maar als je deze opgave met onjuiste gegevens invult, en je provider komt erachter, dan is de schuld meteen opeisbaar. Dat zou betekenen dat je (de rest van) het totaalbedrag voor het toestel meteen moet betalen.