De antenne aansluiting aan de muur is vervangen. Voor wie zijn deze kosten ?

Na een klacht over wegvallende en trage internet van Ziggo heeft de monteur de antenne aansluiting aan de muur vervangen omdat deze verouderd was. Kosten 40 euro. Maar zijn deze kosten niet voor het telecommunicatie bedrijf ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Tot en met de plek waar het signaal via een contactdoos (ook wel einddoos genoemd) de woning binnenkomt, is Ziggo verantwoordelijk voor de signaalkwaliteit. Vanaf dat punt in de woning is de abonnee voor de aansluiting verantwoordelijk. Ziggo noemt dit een zogenaamd Abonnee Overname Punt (AOP). De namen 'einddoos' en 'Abonnee Overname Punt' spreken voor zich. Voor het aanleggen van zo'n aansluitpunt hoef je dus niet te betalen, tenzij de monteur - naast het vervangen van die contactdoos - nog andere werkzaamheden heeft uitgevoerd. Op de website van Ziggo staat: "Werken met de hoofdaansluiting en kabels kan een flinke klus zijn. Dat begrijpen we. Bestel daarom voor slechts € 40,- een Ziggo monteur die de klus voor je klaart. Komt het signaal je huis niet goed binnen? Dan betaal je niet voor de monteur". Zie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren/ Ook interessant: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/oud-blik-in-de-muur-12203

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100