Hoe kan ik ervoor zorgen dat op de pc ik kan zien op welke datum een foto is genomen? (PS Ik wil de datum niet op de foto zelf zien, wel in de bestand

Foto s worden getrokken met Iphone 5S

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Telecom
1.5K

Antwoorden (2)

Dat hangt er vanaf welk besturingssysteem je pc heeft en welk programma je gebruikt om de afbeeldingen te bekijken. Ik ga gemakshalve uit van een Windows-pc en de standaard meegeleverde foto-app.

Open de foto op je pc en klik rechtsboven op Meer informatie > Bestandsinfo. De datum en het tijdstip waarop de foto is genomen zie je dan aan de linkerkant.
Je kunt ook de fotomap openen en instellen op miniatuurafbeeldingen. Wanneer je met de cursor (muisaanwijzer) op de foto gaat staan (zonder te openen) verschijnen de gegevens ook automatisch bij de afbeelding.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een afbeelding uploaden werkt weer eens niet. Daarom maar zó:
http://imgur.com/a/Njo2R
http://imgur.com/a/XLKAL
6 jaar geleden
Bij een Apple-computer kun je met CTRL+CLICK op de miniatuurfoto op 'get info' klikken en je krijgt de datum te zien.
Als je een Windows-pc hebt klik je op de miniatuurfoto met rechtermuisknop en dan kies je 'properties'.