Ik ben 4 keer gebeld door een nummer dat begint met +989. (geen 06, geen +316) Is dat nummer gevaarlijk als ik dat terugbel??

De laatste keer was om half 11 's nachts. Er is wel een voicemail ingesproken, daarop zijn ongeveer 3 mensen te horen waaronder waarschijnlijk 1 kind. Ik heb een redelijk nieuwe mobiel, en ik weet aan wie ik mijn nummer heb gegeven. Als 1 van die mensen mij belt, zie ik hun naam. 1 van mijn vrienden of contacten is het dus heeeel waarschijnlijk niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
38.1K

Het beste antwoord

Het is van iemand die wil inbreken op je telefoon. Wat je hoort is een bandje, ze gaan je allerlei vragen stellen en vragen je terug te bellen, niet doen dus. Ze willen gegevens uit je telefoon halen, ik geloof van je sim-kaart.
Toevallig kreeg ik vorige week een waarschuwingsmail van een vriend die ze ook al gebeld hadden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ofschoon het altijd een goed idee is om voorzichtig te zijn met je apparatuur, ook qua beveiliging, zijn die mailtjes over inbreken op telefoons meestal wel hoaxen. Ik ken de mailtjes goed en krijg ze regelmatig in mijn hyves. Ze zijn de moderne kettingbrieven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mh75, dit ben ik niet met je eens, wat ik al aangeef is dat een vriend ook pas gebeld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi sss, Ik had idd gelezen dat jij was gebeld. Ik had het over mailtjes die ik zelf heb ontvangen. Zoals ik zei, zijn de meesten gewoon hoaxen. Mensen met teveel tijd over. Ondanks dat feit, is het wel verstandig om voorzichtig te zijn met technologie. Alles wat menselijk is, zal ooit falen.

Andere antwoorden (5)

probeer eens bij

www.spyderweb.nl

of

www.voelspriet.nl

of je het nummer kan traceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Telefoonnummers uit Iran beginnen met +98. Nooit nummer terug bellen die je niet kent. Het kan zijn dat jouw nummer ooit van iemand ander is geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sss ik zou maar uitkijken
dit is geen zuivere koffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is hoogstwaarschijnlijk een ontzettend duur nummer wat je moet bellen .
Zo`n nummer wordt heel vaak door criminelen gebruikt om daarmee winst uit te halen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nooit mensen terug bellen die je niet kent!
maakt niet uit wat zijn telefoonnummer is!