Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je veel zou sms'en enzo, wordt dan je duim dik zoals in die oude (Kpn?) reclame?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is een grap.
Er zitten namelijk geen spieren in je duim die versterkt zouden kunnen worden.
Anders zouden rechtshandige mensen die veel met hun handen werken een veel dikkere rechterhand hebben.

Aan de bovenkant van de vingers lopen de pezen waarmee we ze kunnen strekken, en aan de onderkant de pezen waarmee we ze buigen. Op sommige plekken lopen dwars op de lengterichting (dus van links naar rechts) stevige banden onder, over of om de vingers. Deze banden houden de pezen op hun plaats.

Als vezels van pezen kapot gaan, bijv. door overbelasting, kan er zich op de plek van de rafels een knobbel op de pees gaan vormen.
Dan krijg je echt niet zo snel door sms'en.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zo dik zal hij waarschijnlijk niet worden, maar het gevaar van RSI (repetitive strain injury) ligt wel degelijk op de loer.
Erg veel sms'en is absoluut niet goed voor je duim en pols gewrichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je SMS't zoals ik het doe, zal het best wel meevallen. Telefoon in de linkerhand, typen met de rechter wijsvinger. Een berichtje van vijf regels duurt ook ongeveer vijf minuten, en dan moet ik geen fouten maken.
Nee, SMS-en is mijn ding niet echt.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha :) ik zit meeste van de vragen antwoorden en reacties hier op goeievraag te doen vanaf mijn mobiel, die niet een speciaal toetsenbord heeft, maar gewoon de twaalf knoppen. Dit is ook mobiel
jc54
13 jaar geleden
Ik zit achter ( voor) mijn PC, en ben blij met een qwerty toetsenbord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54: een PLUS van mij.
Ik doe het ook zo.
Reclame geeft vaak niet de werkelijkheid weer. Je duim zal iets gespierder worden, maar echt niet zo dik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je duim zal niet zo dik worden. Er is een kleine kans op RSI, maar dat komt bijna niet voor.

Er zijn wel onderzoekers die beweren dat de jeugd van tegenwoordig veel beter ontwikkelde duimen heeft dan een paar generaties terug. Dit komt door het vele smsen, en gamen op consoles, hierbij gebruik je veel je duimen.

Een bron heb ik helaas niet, is al een tijdje geleden dat ik dit hoorde.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
nee,dat hebben ze uit hun duim gezogen
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding