Hoe weet ik of mijn iPhone gejailbreakt is? En kan ik hem zelf jailbraeken wat zijn de nadelen hiervan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
7.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke versie van iPhone heb je ?

Het beste antwoord

Als een iPhone jailbroken is, kun je er programmatuur op installeren die buiten de App Store om geleverd is. Een iPhone die jailbroken is, kan ook nog steeds programma's uit de App Store downloaden.
Je kunt een jailbroken iPhone weer terug brengen in de originele staat door de originele firmware weer terug te zetten op de iPhone.
Echt nadelen zijn er dus niet. Voordelen wel. Je kunt immers door de iPhone te jailbreaken meer functionaliteit uit je iPhone halen. Multitasken is een voorbeeld van die uitgebreide functionaliteit.
Om je iPhone te jailbreaken kun je informatie vinden op http://www.iphoneclub.nl/forum/wiki/Jailbreak

Veel succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Jailreaken kan eigenlijk niet verkeerd gaan. Immers, je kunt altijd in iTunes de originele firmware terug zetten op je iPhone.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
multitasken een voordeel van jailbreak ?
iphone kan niet multitasken ... de laatste versie kan het een beetje en dan nog enkel met de echt Apple Apps.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wikipedia over jailbreaken:
Een groot aantal applicaties die voor jailbreakers beschikbaar zijn breiden deze functionaliteit uit. Veelgenoemde voorbeelden zijn het weergeven van een agenda op het lockscreen, aanpassen hoe de grafische interface eruit ziet en multitasken op de iPhone of iPod Touch. Het kan natuurlijk zijn dat Wikipedia ongelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.iphoneclub.nl/66681/iphone-os-4-0-multitasking-folders-unified-inbox/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MultiFl0w geeft jou dan weer (beetje) gelijk, maar ook dat is niet echt multitasken. Je draait gewoon de apps binnen deze tool. Om multFl0w te installeren moet idd. je iphone gejailreakd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor de goede informatie kan je aub eens kijken naar mijn andere vraag mischien kan u me daarbij ook helpen alvast bedankt

Andere antwoorden (2)

Het nadeel van jailbreaken is dat het verkeerd kan gaan, en dan doet je hele iPhone het niet meer. Ook ben je dan je garantie kwijt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet niet hoe je kan zien of je iPhone gejailbreakt is, maar zo maak je het ongedaan:

Hoe kan ik de jailbreak op mijn iPhone ongedaan maken?
Dat kan door je iPhone te herstellen of te updaten in iTunes. Let wel dat wanneer je daarna nog wil jailbreaken, je niet altijd meteen kan herstellen naar een nieuwe firmware.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan altijd de officiele software terug plaatsen ... zo een ramp is jailbreaken niet.
Kimath
13 jaar geleden
ik heb zojuist een toevoeging gemaakt waar dit ook staat, bedankt :)
Als er een programma 'Cydia' opstaat dan weet je dat hij gejailbreakt is. Dit reden om te jailbreaken is om er 3rd party apps op te zetten. Cydia faciliteert dit. Het kan ook natuurlijk dat ze na de break Cydia eraf gehaald hebben, maar dat gebeurt meestal niet.

Jailbreaken kan, maar is afh. van de versie. Met bepaalde versies kan je een programma op je PC installeren (spirit) of je kan op je iphone met safari via de website jailbreakme.com hem jailbreaken.

Als nadeel is dat hij minder veilig is, omdat de programma's niet allemaal gevalideerd worden bij het uitvoeren.