Welke mobiel kan ik beter kiezen, HTC touch pro 2 of Samsung Galaxy S?

De Touch pro 2 heb ik al, alleen ik zit te twijfelen om de Samsung Galaxy S te nemen na alle positieve reviews.

Ik hoop eigenlijk op mensen die zelf een Samsung Galaxy S hebben of mensen die werken in de telefonie 'wereld' die mij hier antwoord op kunnen geven.

wat ik zoek in een mobiel is eigenlijk vooral: communicatie en apps. Muziek, evt en films, agenda.

Dat hebben ze allebei wel, maar omdat ik mij toch begin te ergeren aan de grootte van de PRO, zoek ik dus nu naar een andere.

... Kan ik beter bij mijn huidige blijven? Of de Galaxy kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

ik heb zelf de samsung galaxy, i kvind het echt een wereldding, maar dat is mijn mening.
hij is wel groot met zijn 4 inch scherm, dus daar moet je wel aan wennen.
ik ga je niet zeggen welke je moet nemen, want dat is je eigen beslissing.
ik kan alleen nog geen nadelen vinden aan mijn galaxy, behalve de 1-2 dagen lange battarij, maar dat hangt ook van je gebruik af, en hebben tegenwoordig bijna alle mobielen wel. succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb zelf deze zelfde 2 mobielen overwogen, maar de touch pro 2 heeft een qwerty die maar met kleine scarniertjes vast zit, geen optie voor veel gebruik lijkt me, er zit standaard een 2 jarig abbo bij en dat zal hij in mijn geval niet redden..

Toegevoegd na 15 minuten:
over dat gebruik trouwens, ik heb hem nu vandaag precies een maand waarvan 1 week op vkantie was en dus eigenlijk uit had gezet voor de zekerheid tegen exstra kosten :$
ik gebruik hem eignelijk heel veel, zodra je hem hebt krijg je al snel het " evne opzoeken" verhaal, ik raad hem zeker aan, trouwens hij is heel licht.
en de samsungservice heb ik nog nooit hoeven bellen gelukkig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even als tip richting jou voor touch pro 2: ik heb losse bundels van kpn. Dus ik kan elk moment een andere mobiel nemen. een bundel voor ik dacht 120 belminuten per maand (ik ben niet veel) en 1000 smsjes . Samen voor 15 euro of zoiets. En dan nog internet voor €15 onbeperkt. En met mijn 1000 smsjes, sms ik dus nogal wat af. Mijn toetsenbordje leeft nog steeds. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ik heb 'm echter zelf en ben toe aan een meer sociaal ingestelde telefoon. qua grootte scheelt het niet veel met de touch pro 2. Enige verschil is dat de Galaxy groter lijkt doordat hij voor de rest zo dun is. Bij zo'n koelkast als de TP2, valt het niet echt op :P Bedankt voor je advies verder! Heb je geen last van zwart schermen? Bij het laden van wat zwaardere apps?
Ik hoor mensen klagen over zulke 'black outs' van meer dan 30 seconden. Vandaar dat ik twijfelde. Sommige mensen melden zelfs dat ze zolang een zwart scherm hadden dat ze hem niet meer konden afsluiten/opstarten. En er dus niks meer mee konden. En omdat Samsung's Service niet bepaald bekend staat om z'n klantvriendelijkheid, konden ze deze mensen dus vervolgens ook niet helpen. ze moesten de update van Android 2.2 maar afwachten. .. maar het lijkt mij zo moeilijk om die update er op te zetten wanneer de volledige mobiel niet werkt. hihi. Maar daar heb jij dus geen last van? Hoeveel gebruik jij je mobiel? En hoe bevalt het typen? (swype?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dat nog nooit gehad die blackout eigenlijk xd, ik hoor er nu eigenlijk ook voor het eerst over.
verder, heb ik gewoon nergens last van, ik heb er pingchat op staan en dat werkt ook heel goed. eigenlijk alle apps van android werken er goed op. ik kan er heel goed mee typen, bij het draaien van je mobiel krijg je vrij grote toetsen en type is dus heel snel, ook het kleinere toetsenbord is goed te doen, alleen draai ik hem toch liever om ( in u geval denk ik ook, ipv vingergrote ;) ) en over swype, eigenlijk heb ik dat nog niet echt gevonden. wel de swype instellingen maar waar je het aan moet zetten :$ maar ik ben er ook nog niet actief opzoek naar geweest om eerlijk te zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dat staat op youtube ergens. Bij je sms , als je wil gaan typen moet je ongeveer 2 seconden op zo'n knopje drukken. en dan 'tekstinvoer instellingen' en dan komt swype te voorschijn. Lijkt me handig. ...alhoewel:P
Ik word ook een dagje ouder. Dus misschien begrijp ik het ook wel niet meer. Hoe dan ook, 't staat op youtube in een galaxy S review filmpje. maar er zijn vast wel gewone 'how-to' filmpjes. Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik overweeg het sterk nu om de Galaxy te nemen. Maar dan niet voordat ik 'm in mijn handen heb gehad om zelf te proberen.
Dat moet tussen nu en eind september. Dan gaan ze er een verplicht internet abonnement bij stoppen.
Net als bij Blackberry's je zo'n BES abonnement moet hebben.
Balen! Moet ik nog opschieten met m'n keus ook! haha

Andere antwoorden (1)

Tja, het is een persoonlijke overweging.

Wanneer je een multimedia type bent, heeft de samsung, omdat er Android op draait, meer mogelijkheden. Ook beschikt de samsung daarom over de market, waar duizenden apps instaan. De app's voor Hyves, facebook, twitter e.d. zullen er net wat mooier uitzien en makkelijker en fijner werken op de samsung.

De agenda van Android is ook ideaal. Het synchroniseert automatisch met je Google agenda, welke je weer automatisch kan laten synchroniseren met outlook.

Bij Windows Mobile zit je in dat geval vast aan een (dure) exchange account. Eigenlijk is Windows Mobile een beetje aan het afsterven. De oude gebruikers schakelen over naar andere OS'en, namelijk Blackberry, iOs (iPhone) en Android.

Echter geef ik de HTC touch pro 2 als toestel meer overlevingskansen, aangezien HTC toestellen vaak veel steviger zijn dan samsung toestellen.