Waarom heb ik in mijn nieuwe huis geen bereik met mijn mobiele telefoon?

Ik woon hier net 2 weken en ik heb geeb bereik, alleen op de tweede verdieping is er bereik. Dus iedere keer als ik moet bellen moet ik twee trappen omhoog. Ik kan dus ook niet gebeld worden beneden. Het is een nieuwbouw woning in een nieuwbouw wijk. Ik heb een t-mobile abonnement. Moet ik hiervoor t-mobile bellen?

Toegevoegd na 58 seconden:
En gaat het nog goed komen met het bereik?

Weet jij het antwoord?

/2500

In principe niet. Misschien kan je beter eerst boven bereik maken en daarna naar beneden gaan.

als je wel veel bereik hebt aan voor en achterzijde van het huis kan het zijn dat er veel betonijzer of folie(metaal) in de muren verwerkt zit, als je buiten ook nauwelijks bereik heb contact opnemen met t-mobile of er binnenkort een steunzender in de omgeving geplaatst wordt.

T. mobile....................heb ik ook en baal er zo van.... Ook ik heb geen bereik op veel plaatsen helmaal wanneer de plafonds Met beton zijn verwerkt! Heb T. mobile gebeld en zij kunnen het ook niet verhelpen.

Los van bovengenoemde oorzaken kan het ook zijn dat je beneden (en op één hoog) extra isolerende beglazing hebt (HR++), waarin de tussenliggende folie door de isolerende samenstelling van deze folie belemmerend werkt. Doorgaans wordt in de nieuwbouw dit type glas wel op de begane grond gebruikt, maar niet op de etages ? Misschien kan je achterhalen of het ook op de eerste etage is gebruikt ? Alhoewel deze 'storing' door de vakhandel noch erkend of ontkend wordt, heb ik zelf wel het idee dat dit meespeelt. Binnen het gezin (4 personen) speelt het probleem bij ons bij meerdere / verschillende providers.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100