Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heb ik in mijn nieuwe huis geen bereik met mijn mobiele telefoon?

Ik woon hier net 2 weken en ik heb geeb bereik, alleen op de tweede verdieping is er bereik. Dus iedere keer als ik moet bellen moet ik twee trappen omhoog. Ik kan dus ook niet gebeld worden beneden. Het is een nieuwbouw woning in een nieuwbouw wijk. Ik heb een t-mobile abonnement. Moet ik hiervoor t-mobile bellen?

Toegevoegd na 58 seconden:
En gaat het nog goed komen met het bereik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
850

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In principe niet.
Misschien kan je beter eerst boven bereik maken en daarna naar beneden gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je wel veel bereik hebt aan voor en achterzijde van het huis kan het zijn dat er veel betonijzer of folie(metaal) in de muren verwerkt zit, als je buiten ook nauwelijks bereik heb contact opnemen met t-mobile of er binnenkort een steunzender in de omgeving geplaatst wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
T. mobile....................heb ik ook en baal er zo van....
Ook ik heb geen bereik op veel plaatsen helmaal wanneer de plafonds Met beton zijn verwerkt!

Heb T. mobile gebeld en zij kunnen het ook niet verhelpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan maar een brief aan kassa schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kunnen er niets aan doen als jij in een 'metalen kooi' gaat wonen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Gd T Mobile heeft gewoon een slecht bereik, ik was laatst op vakantie in Dalen en toen werd ik overgeschakeld naar Duitsland, ik bellen met T Mobile, antwoord;, sorry maar ons bereik is gewoon niet verder, u kunt nu ook beter niet gaan internetten via de telefoon want dat is nu niet gratis. Lekker...................die T mobile maar ik zit er helaas nog een jaar aan vast. Kassa kan het verder ook niet verhelpen heb al van alles ondernomen maar schiet er niks mee op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schrijf dan maar alvast een opzeggingsbrief voor dat je over een jaar opzegd. Vanwege gebrekkige dekking.
Nog een jaartje uitzitten en dan naar een ander. Voor de kan je misschien je toestel kan instellen om niet te gaan roamen naar een ander netwerk. Zodat de kosten voor internet niet hoog worden. Ik denk dat hi of kpn een betere dekking heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig herinneren zij mij er steeds aan tot hoelang ik moet blijven maar zeg het zeker met die reden op! Stap weer over op KPN of Vodafone. Inderdaad betere dekking. Maar ik hoorde van de week op het nieuws dat het gratis internet geheel weg gaat bij alle providers. Voor mij geen probleem want gebruik het niet vaak, kan het niet eens lezen, hahaha................................. Dank voor je reactie Gd!
Los van bovengenoemde oorzaken kan het ook zijn dat je beneden (en op één hoog) extra isolerende beglazing hebt (HR++), waarin de tussenliggende folie door de isolerende samenstelling van deze folie belemmerend werkt.
Doorgaans wordt in de nieuwbouw dit type glas wel op de begane grond gebruikt, maar niet op de etages ? Misschien kan je achterhalen of het ook op de eerste etage is gebruikt ?
Alhoewel deze 'storing' door de vakhandel noch erkend of ontkend wordt, heb ik zelf wel het idee dat dit meespeelt.
Binnen het gezin (4 personen) speelt het probleem bij ons bij meerdere / verschillende providers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding