Ik heb op de één of andere manier een sms-dienst abonnement dat steeds dure berichten stuurt. Hoe kom ik daar af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (5)

Via een website (zie link) kan je de sms diensten filteren zodat je ze helemaal niet meer krijgt. Kosten zijn 25 cent en je bent ze dan ook allemaal kwijt.

http://www.smsdienstenfilter.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruikt u een sms-dienst? Dan staat op uw telefoonrekening wat u moet betalen voor deze dienst. Hebt u een klacht over deze kosten? Dien uw klacht dan in bij de aanbieder van uw mobiele telefoon. Een telefoonaanbieder heet ook wel een provider. Probeer met de provider het probleem op te lossen.

Bent u niet tevreden over het antwoord van uw provider? Ga dan met uw probleem naar de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit is een onafhankelijke groep mensen die bij een meningsverschil beslist wie er gelijk heeft. Meer informatie vindt u op de website van De Geschillencommissie. Of bel met 070 - 310 53 10.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben dit probleem ook gehad.
Zeker als je niet meer weet hoe je aan dat abonnement bent gekomen, is het heel moeilijk om er af te komen.

Wij hebben een nieuwe telefoon gekocht [was toch ook nodig ] en dus en vooral ook een nieuw nummer.

Want de provider kon ook niets doen.

Zelfs op de nieuwe telefoon met het nieuwe nummer
kwamen ongewenste sms'jes binnen, maar die zij we
via de NEE code wel kwijt kunnen raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je doet aan een of ander intelligentiespelletje mee dat op vele webpagina’s opduikt en het resultaat kun je per SMS opvragen. Zonder dat je het in de gaten hebt (de kleine lettertjes staan heel geraffineerd buiten beeld) heb je een abonnement op ettelijke SMS-jes per week voor spelletjes of iets dergelijks. Daar heb je natuurlijk niets aan maar pas op je telefoonrekening blijkt dat je daar een klein vermogen aan kwijt bent. Weg voordeel van een goedkoop GSM-abonnement…

Doorgaans staat in (helemaal onderaan…) de eerste SMS dat je van die firma kreeg wel hoe je het abonnement op kunt zeggen maar via http://www.smsdienstenfilter.nl/ kan het ook.

Het overheidsbeleid over deze vorm van oplichterij vind ik halfslachtig. Je hebt wel mogelijkheden om er onderuit te komen (zelfregulatie van de providers) maar voor het zover is ben je voor honderden euro’s getild als het een beetje tegenzit. Wat mij betreft kan deze vorm van criminaliteit niet snel genoeg illegaal en strafbaar worden gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/57978-dure-sms-diensten-opzeggen.html is hierover van alles te lezen.