Hoe en waar kan ik tijdelijk mijn telefoonnummers en adressen bestand van mijn mobiele telefoon opslaan?

ben bang dat ik ze kwijtraak tijdens provider wisseling.
mijn gsm - nummer wordt al snel 'geporteerd' naar een andere aanbieder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
3.5K

Het beste antwoord

Aan je vraagstelling te begrijpen ga je je huidige mobiele telefoon blijven gebruiken. Ik kan je gerust stellen dat wanneer je de nummers op je telefoon hebt staan er in deze situatie niets veranderd en dat je gewoon de SIM's kan verwisselen op de porteringsdatum (datum nummerbehoud)

Als je nummer op je huidige SIM staan, is het verstandig deze naar het telefoongeheugen te verplaatsen. Dan kun je (mits je huidige telefoon simlockvrij is) de nieuwe SIM er in stoppen en verder bellen/terugkopieren.

Afhankelijk van je telefoon, heb je bij de meeste toestellen de mogelijkheid via software de mogelijkheid je contacten te backuppen op je pc. Dit is de meest eenvoudige oplossing. Wanneer je ooit je telefoon verliest heb je toch nog een backup op je PC!!

enkele voorbeelden:
Nokia: PC Suite
Samsung: PC sync
Sony Ericsson: PC Companion
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Schrijf de nummers op een papiertje en voer ze later opnieuw in.
Lekker ouderwets, maar ó zo handig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je ze niet gewoon kopieren naar sim? die optie zit toch tegenwoordig op elke gsm ?
daarna kan je de nummers op de telefoon leeg gooien
of desnoods de hele gsm resetten
de nummer op de sim blijven wel bestaan
simmetje er uit en in nieuw telefoon stoppen eventueel kan je dan dubbele namen en nummers er nog tussen uit wieden

Toegevoegd na 2 minuten:
ow ja en daarna kopieren naar de nieuwe telefoon
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een andere provider krijg je juist een nieuwe simkaart. Beter dus ze te kopieren naar de telefoon.
capthavoc
13 jaar geleden
ah ja dat is nog een beter idee als je inderdaad alleen een sim krijgt alle adressen naar toestel kopieren sim daarna leeg maken
ander sim er in en eventueel weer van toestel naar sim kopieren
Schrijf ze op, in een agenda bijvoorbeeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste telefoons hebben een optie dat je telefoonnummers kunt kopieren naar de telefoon zelf.
Als je dan een nieuwe sim-kaart krijgt van je nieuwe provider, dan doe je die simkaart eerst even in je oude toestel (er vanuit gaande dat je ook een nieuw toestel krijgt uieraard), dan kopieer je die nummers naar je nieuwe simkaart, haalt de simkaart uit het oude toestel en stopt hem in het nieuwe toestel.
Klus geklaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je Bluetooth of een andere communicatiemogelijkheid met je computer? Dan kun je prima een back up maken, die je later eventueel weer in kunt lezen met je telefoon.

Evengoed vind ik het wel zo veilig om een papieren kopie te hebben maar printen is nu eenmaal handiger dan overschrijven. :-) Overigens vind ik Bluetooth ook erg prettig om handsfree te bellen.