Waarom is de BlackBerry telefoon zo populair?

Wat zijn de voordelen t.o.v. andere mobiele telefoons?
En wat maakt een BlackBerry zo speciaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Antwoorden (4)

De blackberry was een van de eerste mobiele telefoon / PDA combinaties. Wat er nu nog speciaal aan is dat ze een echt toetsenbordje hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er een applicatie opzetten die het mogenlijk maakt gratis berichten te sturen naar andere mensen met een blackberry. (dit lijkt een beetje op sms-en en op msn messenger.)
verder kun je er ook nog ander applicaties opzetten van bijvoorbeeld hyves, twitter en facebook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn een aantal redenen. Het werkt met push mail (dus de berichten worden naar de BlackBerry gestuurd en hoeven niet opgehaald te worden). Je kunt met het BlackBerry abonnement gratis PIN berichten sturen of met de BBM (chat) naar andere BlackBerry gebruikers (zeer populair bij de jeugd). Voor bedrijven belangrijk dat hij veilig is (beschermde data). Daarnaast is hij degelijk, intuitief in gebruik en gaat de batterij meestal langer mee dan bij andere smartphones. Verder niet onbelangrijk is dat je met een bundel werkt en niet voor verassingen hoeft te komen te staan voor mail en internet gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om antwoord te geven op de eerste vraag, waarom is de Blackberry zo populair.
Onder zakenlieden vermoed ik een lock-ineffect (als een bedrijf eenmaal Blackberry's heeft, kost het veel geld en moeite om weer over te stappen op andere toestellen. Daarnaast een netwerkeffect (hoe meer toestellen van hetzelfde type hoe handiger het wordt).
De populariteit onder jongeren is wellicht te verklaren met modetheorie. Mode is niet rationeel. Er zijn fashion setters en fashion followers. Als populaire mensen een Blackberry hebben, zullen de volgers er ook een willen. Dan maakt het dus niet uit of het intrinsiek een goed apparaat is.