Wanneer moet je 31 voor een telefoon nummer zetten?

Toegevoegd na 18 minuten:
En als je vanuit Nederland belt?

Toegevoegd na 4 uur:
Maar als je vanuit Nederland belt naar een Nederlands mobiel nummer moet er dan perse +31 voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je bedoelt 0031, of, nog beter: +31. Dat *mag* je *altijd* voor een telefoonnummer zetten. Je *moet* het voor een telefoonnummer zetten wanneer je dat telefoonnummer vanuit het buitenland wilt bellen. De 00 is de meestgebruikte code om aan te geven dat je naar een nummer in een ander land wilt bellen. 31 is de landcode van Nederland. Zit jij met je mobiel in Spanje en wil je naar Nederland bellen, bijvoorbeeld naar 020-1234567, dan moet je eerst 00 draaien ("ik wil naar een ander land dan Spanje bellen"), dan 31 ("ik wil naar Nederland bellen"), en dan het nummer *zonder* de eerste 0 - dus na de 0031 draai je 20-1234567. Als je een + gebruikt in plaats van 00, vult je mobiel automatisch de code in die in dat land nodig is om naar een ander land te bellen. In de meeste landen is dat 00, maar er zijn ook landen waar het 99 is, of nog wat anders. Ga je wel eens naar het buitenland, dan kun je dus het beste alle nummers in je contactenlijst voorzien van die +31. Dan gaat het altijd goed, of je nu vanuit Nederland belt of vanuit een willekeurig buitenland. Voor de kosten maakt het niet uit, ook in Nederland niet. Toegevoegd na 23 minuten:   N.a.v. je toevoeging: Als je vanuit Nederland belt met een Nederlands toestel, mag je wel +31 voor het nummer zetten, maar hoeft dat niet. Het maakt niet uit, ook niet in de kosten. Als je vanuit Nederland belt met een buitenlands mobieltje, en je wilt naar een Nederlands toestel bellen, dan moet je die +31 wel voor het nummer zetten. Toegevoegd na 13 uur:   N.a.v. je tweede toevoeging: Als je vanuit Nederland belt naar een Nederlands mobiel nummer, MAG er +31 voor, maar HOEFT dat niet. Het maakt geen fluit uit of je het wel of niet doet. Ik doe het wel, want dan hoef ik nergens aan te denken als ik mijn mobieltje meeneem naar het buitenland.

Wanneer je vanuit het buitenland naar een Nederlands nummer belt. Toegevoegd na 1 minuut: Bijvoorbeeld nummer in Nederland 01234-56789, dan bel je vanuit het buitenland naar dit nummer via 0031-123456789.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Telefoonnummer

als je in het buitenland bent..

Bronnen:
Mijn eigen ervaring

eigenlijk is het altijd slim om nummers in je gsm te zetten met +31 ervoor, dan kan je die nummers altijd bereiken, ook in het buitenland Toegevoegd na 19 minuten: vanuit NL gaat dat ook altijd goed +31201234567 voor Amsterdam +31612345678 voor mobiele nummers Toegevoegd na 12 uur: +31 hoeft niet, maar mag wel

De 31 is het landnummer. Het landnummer van Nederland is 31. Belgie bijvoorbeeld heeft 32. Je ziet het ook wel zo staan: +31 20 1234567 = de internationale notatie Buiten Nederland is dit nummer bereikbaar via 00 31 20 1234567 Het + teken geeft aan dat de internationale toegangscode gekozen moet worden, maar dat is niet altijd 00.

31 is het landnummer van Nederland. Dus wanneer je in het buiteland belt naar Nederland moet je voor het kengetal 031 intoetsten. Toen in het buitenland op vakantie was Had ik de 031 vergeten in te toetsen en kwam ook gewoon uit het bij Nederlandse nummer dat ik wilde bellen. Omdat de mobiele nummers of vaste nummers allemaal geregistreerd staan als Nederlands nummer. Toegevoegd na 10 minuten: Nav je toevoeging: Als je vanuit Nederland naar het buitenland wilt bellen dan moet je gebruik maken van de landnummers van het desbetreffende land waar je naar toe belt. (Zie bron)

dat zet ik voor het nummer als ik naar nederland bel als ik vanuit nederland word gebeld zetten hun er 0039 voor

Die +31 heb je alleen nodig als je vanuit het buitenland naar Nederland wil bellen.

binnen Nederland hoeft dat niet. Zit je in het buitenland ( b.v : vakantie) en je wilt naar Nederland bellen dan moet je eerst +31 erinzetten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100