Wat is *in de praktijk* het bereik van een Bluetooth headset?

Ik heb mijn oog laten vallen op een Gigaset SL400A (een DECT-toestel). De handset van dat toestel kan via Bluetooth worden verbonden met een headset.

Het doel is: telefoneren met beide handen vrij, zonder dat de andere kant hoort dat ik handsfree telefoneer - bij de gewone handsfree-stand van de handset kan de andere kant meestal horen dat ik op handsfree heb overgeschakeld.

Goed, ik heb dus headset op mijn oren, microfoontje voor de mond, en deze headset-met-microfoon is via Bluetooth verbonden met de handset van mijn DECT-toestel. Wat is nu in de praktijk de maximale afstand tussen de handset en de headset?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K

Het beste antwoord

Dat kan je volgens mij wel vinden in de specs van die gigaset.

Als je het op je computer doet met een bluetooth adapter. Dan heb je een adapter voor 10m en voor 100m. Die 10m is ook wel ongeveer 10m. Rekening houden met je huisindeling, want een deurtje open of dicht geeft al erg veel verschil.

Het is de ontvanger welke volgens mij de gevoeligheid bepaald. Je kan natuurlijk die gigaset aan je broek houden en de bluetooth headset in je oor. Beiden zijn draadloos (dect) dus kan je er gewoon samen mee rondlopen.
Volgens mij is het ook zo bedoeld.