Ja. Een oplaadbare batterij kan een bepaald aantal keren opgeladen worden, dit worden ook wel de laadcycli genoemd. Het aantal laadcycli is per batterij en merk verschillend. Zo'n kleine telefoonbatterij kan gemiddeld ongeveer 500 keer herladen worden. Telkens nadat de batterij opnieuw opgeladen is gaat ie weer ietsjes korter functioneren, totdat er op een gegeven moment geen kracht genoeg meer is om het betreffende apparaat nog te kunnen laten werken.
Amadea
5 maanden geleden
Utrecht
5 maanden geleden
Een een huistelefoon die de hele dag op de oplader ligt, wordt na elk gebruik weer opgeladen. Dan is het geen verrassing dat de batterij naar 2-3 jaar helemaal op is.
HannekeJanssen
5 maanden geleden
Goed nieuws: je kunt zo'n batterij wel vaak vervangen door een nieuwe oplaadbare batterij. Je hoeft niet het hele toestel te vervangen!