Hoe wis ik snel overbodige apps op mijn iPhone?

Ik heb zoveel apps die ik wil verwijderen, maar 1 per gaat echt niet vooruit. Kan het echt niet makkelijker/sneller? Of kan ik bvb via iTunes/iCloud mijn scherm zien en zo de wissen oid?

7 maanden geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Om meerdere apps snel te verwijderen op je iPhone, kun je de volgende stappen volgen:

Vanaf het startscherm:
Houd een app-icoon ingedrukt tot alle apps beginnen te trillen. Druk op het "minus"-symbool of de "x" om de app te verwijderen. Je kunt dit proces snel herhalen voor meerdere apps.

Via Instellingen:
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'iPhone-opslag'.
Je krijgt een lijst te zien met al je apps en de hoeveelheid ruimte die ze innemen.
Tik op de app die je wilt verwijderen en kies 'App verwijderen'.

Via App Store:
Open de App Store en tik op je profielicoon in de rechterbovenhoek.
Scroll naar 'Bijgewerkte apps' en 'Beschikbare updates'.
Veeg naar links op een app die je wilt verwijderen en tik op 'Verwijder'.
Helaas is er geen functionaliteit om apps in bulk te verwijderen vanaf de iPhone zelf of via iTunes/iCloud. Je moet elke app afzonderlijk verwijderen, maar door bovenstaande methoden te gebruiken, kun je het proces enigszins versnellen.

Let op: Verwijderen via de 'iPhone-opslag' instellingen kan handig zijn als je ook wilt zien hoeveel ruimte elke app inneemt, zodat je kunt prioriteren welke apps je als eerste wilt verwijderen.
7 maanden geleden