Waarom laad mijn telefoon (htc one x / android 4.03) niet meer op?

Ik heb een HTC One X met Android 4.03 firmware 1.29.401.11 en sinds vandaag laad ie niet meer op..

Dit is niet na een specifieke installatie van een app gebeurd. Maar ik heb wel voor de zekerheid de laatste 5 ge-deinstalleerd. Ik heb het toestel aan staan, in rust (met de taskkiller alles afgesloten / het scherm uit. En toch loopt ie leeg wanneer die aan de lader hangt. Wanneer ik het scherm aan zet geeft hij ook telkens een melding dat het verbruik hoger ligt dan wat de oplader kan leveren, Als ik dan me taskkiller bekijk zijn er geen programmas bijgekomen. de enige mogelijkheid dat ie nog oplaad, is als ie uit staat.. maar als ik hem dan aanzet, loopt ie extra snel leeg! kheb m sinds de dag van de release en nooit problemen gehad. dit is onstaan van de één op de andere dag…

Komt het iemand misschien bekend voor?
enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Ik kan hem uiteraard altijd nog naar de winkel brengen
en laten repareren in de garantie periode.

alvast bedankt!

Toegevoegd na 10 uur:
bedankt voor de reactie to zo ver!
ik heb eerst maar even "battery training" geprobeerd..
En moet zeggen dat ie tot nu toe is gestopt met leeglopen. Ik heb m alweer een uur aanstaan en ge-youtubed / ge-facebooked etc. om hem een beetje te laten werken. en batterij is nog op 96%.. ik hou jullie op de hoogte..

Toegevoegd na 1 dag:
nou, battery training heeft wonderbaarlijk genoeg geholpen. sterker nog, hij laad gewoon weer op en mijn vorige reactie is zo te zien alweer 10 uur terug! Mijn batterij is nu pas op 48%

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk is je accu defect. Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige blackberry, die deed het een week na aankoop ineens. Terug naar de winkel en proberen met een andere accu ;)

Toegevoegd na 8 uur:
Even een toevoeging.. Aan gezien je zegt dat het sinds kort is, het kan ook met het warme weer te maken hebben! Accu's functioneren niet goed boven (te) hoge temperaturen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
accu kan idd defect zijn, maar proberen met een andere accu zal niet gaan; deze is niet uitneembaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve de batterij is er mogelijks intern een of ander component gesneuveld zodat inleveren voor herstelling de enige oplossing is.
Aan die spullen kan u zelf niet meer herstellen, de batterij kan er zelfs niet meer uitgenomen worden.
Zo wie zo aanspraak maken op uw garantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oplader kaduuk?