Hoe voorkom ik dat mijn ontvangen spraakbericht stopt als ik met hand in de buurt van iphone komt?

Als ik via iPhone spraakberichten van Whatsapp beluister, leg ik m naast me op de bank. Bericht kont dan uit de speaker. Zodra ik ook maar in de buurt van iPhone kom met mijn hand dan speelt bericht nog wel af maar hoor niets meer omdat het dan allen te horen is als je m bij je oor houd.
Hoe stel ik in dat het bericht gewoon via luidspreker door gaat ook al pak ik telefoon op?

En graag in beetje “kindertaal” want ik ben niet zo goed met mobiel en internet.
Bedankt!
Het is iets met een sensor van scherm dacht ik

2 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K

Antwoorden (1)

Ga naar Instellingen > Toegankelijkheid > Aanraken > Audiopad gesprekken
Dat staat nu blijkbaar op automatisch, maar kun je ook instellen op Luidspreker.

Dat betekent wel dat in ALLE gevallen de gesprekken standaard via de luidspreker worden weergegeven. Dus ook als je bij andere mensen bent, in de supermarkt loopt, etc. Je kunt dit wel per gesprek handmatig weer uitzetten zodat je dat gesprek alsnog via de normale oorluidspreker kunt voeren, maar dat moet je dan dus wel elke keer doen.
2 jaar geleden
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Bedankt! Ik neb het gedaan zoals je schreef maar het werkt niet bij Whatsapp. Alleen bij “berichten” zowel iMessage als sms. Het stond idd op automatisch en nu op luidspreker gezet
Alsnog als ik een gesproken bericht afluister op Whatsapp terwijl telefoon op bv de tafel ligt gaat zodra ik met mijn hand in de buurt (dus niet eens aanraken) vanzelf op zacht en scherm wordt donker.
Terpstraatje70
2 jaar geleden
@Inekez1
Weet jij hoe dat kan?
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Nu staat dus de telefoon als ik normaal gebeld wordt standaard op luidspreker. Niet whatsapp.
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Zie nu dat er ook bij staat alleen voor telefoon en iMessage. Iemand hoe het met whatsapp kan?