Waarom krijg je een melding als je telefoon bijna leeg is maar niet als hij helemaal vol is?

2 jaar geleden
in: Telefoons
1.9K
SimonV
2 jaar geleden
Er zijn wel apps voor:
https://www.gizbot.com/apps/features/5-apps-that-alerts-you-when-your-android-ios-device-is-fully/articlecontent-pf65914-035783.html
https://newzoogle.com/5-best-android-full-battery-alarm-apps-to-avoid-overcharging/
Griffin
2 jaar geleden
Bijna leeg betekent niet meer kunnen bellen, is niet heel handig als je in een afgelegen omgeving bent, dus zo'n waarschuwing is handig. Er zijn geen implicaties verbonden als de batterij bijna vol is. i.e. overbodige melding.

Antwoorden (1)

Dat hangt af van de telefoon die je hebt. Voor mijn werk heb ik een samsung A20 en die geeft wel degelijk een melding wanneer de batterij volledig is opgeladen.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Dat is geen verklaring voor het feit dat veel telefoons deze melding niet geven. Er zijn niet voor niets apps ontwikkeld om dit probleem op te lossen.