Kan ik mijn telefoonscherm met een kapot lcd scherm delen op mijn pc of tv?

Mijn samsung galaxy s10 is gisteren helaas kapot gevallen, en het Lcd scherm is kapot. Verder werkt Alles naar mijn idee nog wel goed. Zo kan ik mijn telefoon nog ontgrendelen met mijn vingerafdruk, en ook de Google assistent werkt nog. Graag zou ik nog enkele bestanden van mijn telefoon op willen slaan. Is er dus een mogelijkheid om mijn scherm te delen op bijvoorbeeld mijn pc om zo toch nog wat bestanden op te kunnen slaan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Telefoons
13.8K
Griffin
3 jaar geleden
Je kunt toch via een USB kabel bij je telefoon komen?

Antwoorden (1)

Normaliter wordt daartoe de telefoon via een usb kabeltje aan de laptop gekoppeld. Dan verschijnt er een menu'tje in beeld met de vraag of u de usb wilt gebruiken voor bestandsoverdracht. Maar als het beeldscherm kapot is wordt dat moeilijk. De ok button zit evenwel op zo een derde van de onderkant van het scherm ongeveer op 1/8 van de rechterkant. Wie weet pakt ie nog als u daar in de buurt een aantal keren drukt. Lukt het dan komt meteen in het beeld van de laptop ( menu deze pc) deze externe harde schijf in beeld en dan kunt u de bestanden openen. Was uw telefoon al gekoppeld dan kan het ook via bluetooth (gekoppelde apparaten). Staan de bestanden op een mini sdhc kaartje dan is die in de laptop te steken in de daarvoor bestemde ingang (meestal is daar een grotere, sdhc cardhouder voor nodig). Dat kaartje kan natuurlijk ook in een andere smartphone waarvan het beeldscherm nog wel werkt. Anders zit er niks anders op dan er een nieuw scherm op laten zetten.