Welke Samsung telefoons hebben een gyroscoop?

Om een Cardboard of iets dergelijks goed te kunnen gebruiken met een telefoon, is het noodzakelijk dat de telefoon een gyroscoop heeft. Mijn Samsung Galaxy J5 (2016) heeft dat blijkbaar niet. Ik ben daarom op zoek naar een andere Samsung telefoon die dat wel heeft en ook niet te prijzig is. Eventueel schakel ik over naar een ander merk maar ik ben vertrouwd met Samsung, vandaar. Ik blijf in ieder geval wel graag bij een Android besturing, ook om redenen van vertrouwdheid.
(ter verduidelijking: het is voor het gebruik van VR bril, die ik al heb [Velleman Multimedia Virtual Reality 3d Glasses for Smartphone])

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Telefoons
6.1K

Antwoorden (1)

Zo’n tweehonderd Samsung telefoons hebben een gyroscoop (gyro sensor). Helaas, die van jou inderdaad niet.
Een willekeurige greep:
Samsung Galaxy S II Plus
Samsung Galaxy A9 Pro (2019)
Samsung Galaxy J7 Plus SM-C710

Zie:
https://www.gsmscore.com/model-finder/samsung/sensors/gyro/page-1/
SimonV