Als je je huidige simkaart in een nieuwe telefoon stopt, gaan dan alleen de contacten over of meer?

Ik heb nu een Samsung Galaxy J3 2016 en heb een nieuwe Samsung A50 gekocht. In deze doos zat geen simkaart maar ik heb mijn oude nog (van de J3). Ik wil echter alleen mijn (whatsapp) contacten op mijn nieuwe telefoon krijgen en niet alle apps en zoekgeschiedenis van mijn oude telefoon. Hoe kan je hiervoor zorgen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Telefoons
2.4K
LeonardN
4 jaar geleden
In deze doos zat geen simkaart maar ik heb mijn oude nog (van de J3). Er zit dan ook nooit een SIMkaart bij een telefoon. Enkel als de telefoon deel uitmaakt van een nieuw afgesloten abonnement.
SIMkaart is iets tussen jouw en je provider. De telefoon staat daar in principe los van. Overigens is contacten op je SIMkaart (of telefoon) hebben ouderwets. Het is veel handiger deze op te slaan via je je Google-account.
Als je dan een nieuwe telefoon koopt en je account koppelt aan de nieuwe telefoon staan gelijk al je contacten op de telefoon.
Zoekgeschiedenis gaat niet over. Als je een nieuwe telefoon koopt doe ik normaliter dit.
-Overzetten SIMkaart (zodat ik weer kan bellen/4g kan gebruiken)
-Aanmelden Google account (zodat mijn contacten op de telefoon komen)
-Installeren apps (zoals Whatsapp)
-Whatsapp aanmelden met telefoonnr (zodat ik alle WA-contacten weer heb)

Antwoorden (1)

Je contacten gaan alleen over als deze op de simkaart zelf opgeslagen staan. Verder doet je simkaart niks van wat je noemt.
Veel mensen hebben hun contacten op de telefoon zelf staan ipv op de simkaart, dan gaan ze dus NIET over.
Als je op je nieuwe telefoon met hetzelfde Google account inlogt als op je oude, dan kun je meer dingen laten synchroniseren. Wat dat is hangt af van wat jij ingesteld hebt. Contacten op je telefoon zelf gaan als jij dat ingesteld hebt via die manier over naar je nieuwe telefoon.

Whatsapp gespreksgeschiedenis gaat via Whatsapp zelf, vanaf de laatste backup kan alles teruggezet worden.

Zoekgeschiedenis word volgens mij niet bewaard.

Apps moet je zelf weer installeren als ze niet standaard zijn. Of je voortgang bewaard is verschilt per app. Als je bijvoorbeeld een Facebook koppeling had, dan kun je vaak weer verder op hetzelfde punt zodra je dit weer koppelt.