Kan de oude eigenaar van een telefoon deze blokkeren?

Ik heb vanmiddag een telefoon bij iemand gekocht en bij thuiskomst deed hij het goed. Hij was naar de fabrieksinstellingen gezet dus ik ben er mee aan de gang gegaan. Na een uur of 3-4 zat er opeens een patroon code op die ik in moest voeren. Deze heb ik wel ingesteld maar wel een andere want het gevraagde patroon is niet te redevoering raden. Er verschijnt ook geen vakje met patroon vergeten. Wat moet ik doen? Het gaat om een Android 9 telefoon. Hij zou toch niet gestolen zijn of zo?
Redevoering is typfout.

5 jaar geleden
in: Telefoons
2.2K

Antwoorden (1)

Als de telefoon inderdaad teruggezet was naar de fabrieksinstellingen, dan kan de vorige eigenaar dit niet gedaan hebben. Het ligt dus voor de hand dat je zelf je patroon vergeten bent. Wat je kunt doen is je telefoon opnieuw wissen. De meeste Androidtelefoons hebben een recovery mode, waarna je kunt kiezen voor "wipe" of iets dergelijks. Hoe dat werkt verschilt per telefoon. Bij mij is het volume-up en de aan/uitknop tegelijk een aantal seconden ingedrukt houden.
bamibal