hoi, word een mobiel goedkoper na 1 jaar oud te zijn?

vorig jaar 19 december is hij uitgebracht en is dus binnekort 1 jaar oud, word hij nu ook goedkoper op 19 december of na 1 januari? of gaat hier gewoon een onbepaalde tijd over heen ?
het gaat over de samsung galaxy A8

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Telefoons
1.9K
LeonardN
5 jaar geleden
Prijzen van electronica zakken meestal gestaag, daar is geen vaste datum/tijd voor.
https://tweakers.net/pricewatch/1118063/samsung-galaxy-s9-dual-sim-64gb-zwart.html (scroll naar beneden voor een prijsgrafiek over tijd)
Het kan dat prijzen harder zakken als een opvolger is aangekondigd of in de markt wordt gezet, maar ook dat hoeft niet.

Antwoorden (2)

Ja dat worden ze goedkoper meestal heeft je provider dan wel aanbiedingen.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Ze worden bijna constant goedkoper. Het hele jaar door, niet enkel precies 365 dagen later. Provider staat op zich los van het verhaal. Ik koop telefoons nooit bij een/mijn provider.
Nee, althans niet specifiek na 1 jaar of na 1 januari, prijzen zakken meestal al na de eerste paar weken, of zoals in dit geval bijna direct.

https://tweakers.net/pricewatch/1125525/samsung-galaxy-a8-(2018)-dual-sim-goud.html

"Mobiels worden na in de markt te zijn gezet constant goedkoper, met wat schommelingen." Je hoeft niet 1 jaar precies te wachten, of langer dan een jaar.
---
Wat veel meer kan verschillen dan verstreken tijd is de aanbieder van het product. Sommige verkopers verkopen de telefoon voor wel 2 maal zoveel geld.
Toegevoegd op 27 november 2018 21:39: afbeelding
Plaatje bij antwoord