Wat kost het, in geld uitgedrukt, om een (gemiddelde) mobiele telefoon op te laden via netstroom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Antwoorden (2)

Weinig. Laatst berekent en we kwamen onder 1 ct per keer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heeft iemand het uitgerekend. Ik kom dan grofweg uit op 20 keer laden voor één cent:

13:30: GSM oplader net ingestoken en we hebben een afname van 3,7 Watt.
14:00: 3 Watt
14:30: 1,7 Watt
15:00: 0,7 Watt
15:30: 0,4 Watt
16:00: 0,0 Watt (GSM Opgeladen)

Opvallend is dat mijn GSM lader niks meer verbruikt zodra de GSM opgeladen is, over sluipverbruik hoef ik me dus geen zorgen te maken. Mijn GSM wordt in 3,5 uur opgeladen, met een gemiddelde afname van grofweg 1,7 Watt. Gemiddeld laad ik mijn GSM 3 keer per week op, dus 156 uur per jaar.

156 uur x 1,7 Watt / 1.000 (kW) = 0,26 kWh per jaar.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan je metingen te zien meet je verbruiksmeter tot 1 decimaal. sluipstroom zit misschien nog lager?