Uw Android-apparaat kan niet worden ontgrendeld
Als u uw Android-telefoon of -tablet niet kunt ontgrendelen, kunt u het apparaat wissen, opnieuw instellen en een nieuwe schermvergrendeling instellen.

Volg deze stappen als u niet kunt inloggen op uw Google-account.

Het apparaat wissen
Belangrijk: Met deze opties worden alle op uw apparaat opgeslagen gegevens (zoals uw apps, foto's of muziek) verwijderd. De gegevens waarvan u een back-up in uw Google-account heeft gemaakt, kunnen later worden teruggezet.

Optie 1: Uw apparaat resetten via een ander apparaat
U kunt uw vergrendelde apparaat wissen via een computer of een andere telefoon of tablet. Hiervoor moet het vergrendelde apparaat voldoen aan de volgende criteria:

Het apparaat moet zijn ingeschakeld.
Het apparaat met verbinding hebben met internet.
'Vind mijn apparaat' moet zijn ingeschakeld.
Meer informatie over hoe u een Android-apparaat op afstand kunt wissen.

Optie 2: Uw apparaat resetten met de knoppen op het apparaat
U kunt het vergrendelde apparaat wissen met de aan/uit-knop en volumeknop op het apparaat. Ga naar de ondersteuningssite van de fabrikant voor meer informatie over hoe u uw apparaat kunt resetten.

Uw patroon resetten (alleen Android 4.4 of lager)
Als uw vergrendelde apparaat beschikt over Android 4.4 of lager en er een patroon als schermvergrendeling is ingesteld, kunt u het patroon resetten via uw Google-account.

Nadat u meerdere keren heeft geprobeerd uw apparaat te ontgrendelen, wordt 'Patroon vergeten' weergegeven. Tik op Patroon vergeten.
Geef de gebruikersnaam en het wachtwoord op van het Google-account dat u eerder heeft toegevoegd aan uw apparaat.
Reset de schermvergrendeling.