Hoe krijg ik mijn whatsapp berichten van Android naar mijn nieuwe iPhone?

Ik heb een back up gemaakt in Google drive maar hoe krijg ik ze op mijn iPhone

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Telefoons
2.3K

Antwoorden (1)

Je hebt een back-up gemaakt, dus als het fout mocht gaan, dan heb je alle berichten op een veilige plek bewaard. Sorry, ik kan geen garanties geven dat het goed gaat, maar zó zou het moeten werken:
1. Open WhatsApp op je Android-toestel, ga naar Chats -> Chatgeschiedenis -> Chat e-mailen. Email de chat geschiedenis vervolgens naar je eigen e-mailadres.
2. Om de chat-geschiedenis tevoorschijn te krijgen op je iPhone,moet je WhatsApp eerst verwijderen van je Android-telefoon. (Als je dit niet doet, is het onmogelijk om de berichten over te zetten naar je iPhone).
3. Installeer nu WhatsApp op je nieuwe iPhone. Gebruik bij het instellen van WhatsApp hetzelfde telefoonnummer als het nummer van je Android-toestel, en klik op 'Volgende'. Nu komt WhatsApp (als het goed is) zelf met de vraag of je jouw chatgeschiedenis per mail wilt terugzetten. WhatsApp kan namelijk zien dat jij eerder, via dit telefoonnummer, een backup hebt gemaakt.

Nogmaals: er zijn geen garanties dat deze methode werkt: op het internet kun je overal lezen dat er geen betrouwbare manieren zijn om je gegevens van Android naar IOS over te zetten. Maar misschien durf je het aan... Succes!
Pieter2011