Iphone 6 activatie lukt niet. foutmelding Plaats een geldige simkaart zonder pincode. Waarom?

Heb net een nieuwe tele2 simkaart binnen (sim only, nummerbehoud, overname van het nummer gepland voor 28 juli) , deze simkaart heeft pincode 0000 (default)
Als ik de simkaart stop in de iphone 6 ( gebruikt maar helemaal leeggemaakt) dan krijg ik bovengenoemde foutmelding.
Ik kan nu niet verder met activeren van mn iphone.
Hoe moet ik het oplossen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K

Antwoorden (1)

Sim in een ander toestel zetten en de pincode eraf halen, daarna weer terug in het toestel steken. Dit moet omdat de iPhone pas verbindt met de telco provider als je langs de pincode bent, immers is dat de beveiliging tegen misbruik. Dat de iPhone heel even de telco provider moet zien is omdat heel veel iPhone gesubsidieerd verkocht worden, dus telefoon is gekoppeld aan de telco provider van wie je dat abonnement hebt afgenomen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! Kunnen ze het voor me ook in Tele2 winkel doen? Pincode van mijn simkaart weg halen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien kun je even langs de activatie van de sim met pin door 'm even van iTunes te halen en dan in instellingen bij beveiliging de code van de sim afhalen. Vind het een gek verhaal want ik heb wat iPhones versleten door de jaren heen en ook met nieuwe sims + code waar ik nog nooit last mee heb gehad tijdens activatie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is ook de eerste keer dat ik het heb...maar ik heb hem niet aan itunes aangesloten...ik kom niet verder naar de instellingen van deze toestel...om de pincode er af te halen...jouw tip heb ik weleens al op internet gelezen...maar ik vraag me af of ze het voor me kunnen doen als ik langs de tele2 winkel ga...ben niet zo een expert :-(
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"maar ik vraag me af of ze het voor me kunnen doen als ik langs de tele2 winkel ga"
Ik denk dat die mensen je wel even kunnen helpen hiermee...