Voor Android zijn de "minimale" eisen:

Android 4.4 tot Android 6.0.1
(Android N wordt niet ondersteund)
Resolutie bij voorkeur 720x1280 pixels
Sterke internetverbinding (Wi-Fi, 3G, or 4G) (Al kun je op WIFI weinig)
GPS and Locatie service
Intel CPUs worden niet ondersteund

Voor Iphone :
iPhone 5 of hoger
iOS 8 of hoger
Sterke Internetverbinding (Wi-Fi, 3G, or 4G)
GPS en Locatie service

Met een iets "kleiner" toestel wil het ook wel, maar minder goed en met meer problemen. De meeste mensen met een iets ouder Iphone- of Samsung-toestel kunnen prima spelen. Met de meer "obscure" merken is dat toch wat problematischer.

Toestellen die een jaar geleden geschikt waren om Ingress op te spelen kunnen
Pokemon zeker aan de praat krijgen, maar met updates in de toekomst wordt dat waarschijnlijk steeds lastiger.

Daarnaast heb je natuurlijk een abonnement nodig voor mobiel internet, omdat het verhaal anders snel in de papieren gaat lopen ;-). Het spel gebruikt al snel om en nabij de 10 MB per uur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor 300 euro moet het dus zeker mogelijk zijn een geschikt toestel te vinden, desnoods tweedehands. De allernieuwste modellen vallen natuurlijk helaas wel in een andere prijsklasse :-(
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is voor die prijsklasse maar een optie mogelijk, omdat alle gangbare toestellen die grafisch intensieve spellen aankunnen buiten je budget vallen. Een Xiaomi telefoon, een nieuw model van hun "low price range" is rond de €150. Al hun nieuwste smartphones kunnen met gemakt Pokémon Go aan. Wel moet je op importkosten letten, die zijn ook nog zo,n €50.