Ja, dat kan. Druk op het spraakbericht en houdt even ingedrukt. Vervolgens verschijnen er opties, waaronder delen. (Delen is van een bolletje, verbonden naar 2 bolletjes)
Vervolgens kun je meerdere opties kiezen, waaronder G-mail, Facebook, Wifi. Gmail komt direct in de mail en als je het bericht via Whatsapp doorstuurt naar iemand of een lege groep die je voor jezelf aanmaakt, dan wordt het spraakberichtje opgeslagen in je telefoon onder whatsapp audio.

Het zou overigens ook heel goed kunnen dat spraakberichten sowieso al ergens in de telefoon staan, maar dat weet ik zo niet zeker.