Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe herstel je de microfoon van je iPhone?

Ik denk dat de microfoon van mijn telefoon stuk is. Als ik iemand wil bellen lukt dat niet zonder mijn oordopjes. Als iemand mij belt horen we elkaar niet. Ook met het maken van filmpjes is er geen geluid. Via Whatsapp, FaceTime en Snapchat bellen lukt ook niet zonder mijn Airpods. Hoe kan ik dit herstellen of is er iets anders aan de hand?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik denk dan dat de microfoon kapot is,
Het kan ook liggen aan een systeem update dus je kan kijken of er een update beschikbaar is maar ik ga uit van het ergste namelijk dat de microfoon kapot is,
Gelukkig zijn microfoon reparaties niet zo heel duur.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Op een iPhone zijn er drie microfoons: 1 onderin aan de voorkant, 1 bij de voorcamera en 1 aan de achterkant bij de flits. Als ik jou beschrijving lees lijkt het mij sterk dat alle 3 microfoons kapot zijn gegaan, dus zou ik:

1. Je iOS updaten of een ouder versie installeren.
2. Je iPhone terug naar de fabrikeinstellingen zetten.
3. Als 1 en 2 niks oplossen toch langs een iPhone reparateur een misschine je microfoons laten vervangen. Hier https://www.gsmerz4u.nl/telefoon-reparatie-rotterdam/iphone-reparatie/ een overzicht van reparateurs en prijzen voor een eventuele reparatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding