Betaal ik gesprekskosten als ik een nummer bel zonder dat de oproep wordt beantwoord?

Een 0900 nummer dat ik regelmatig moet bellen kost €1/gesprek naast mijn gebruikelijk kosten. Vaak bel ik op momenten dat de klantenservice niet open is waardoor ik niemand aan de lijn krijg. Eerst krijg ik dan een bandje te horen met de mededeling dat het €1/gesprek kost en daarna hoor ik dat niemand mij te woord kan staan. Ben ik dan nog €1 kwijt of betaal ik dat alleen als ik daadwerkelijk een medewerker aan de lijn krijg?

8 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Ja, je betaalt gesprekskosten als je een nummer belt, ook als de oproep niet wordt beantwoord. De kosten zijn afhankelijk van je provider en het tarief dat je hebt afgesproken.
Bronnen:
4 maanden geleden