mag je weigeren om de schade die je iemand anders product hebt aangebracht te betalen?

een vriendin van me heeft mijn telefoon kapot gemaakt en de reperatie is 200 euro. nou vertikt ze het om het te betalen. mag dat of niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Als het helemaal haar schuld is dat de telefoon kapot is gegaan, moet zij de schade vergoeden. Als zij minderjarig is, dan zijn haar ouders aansprakelijk. Of zij hiervoor verzekerd zijn, is niet relevant.

Moet wel zeggen dat het reparatiebedrag buitensporig hoog is voor een mobiele telefoon. Als het tot een rechtszaak zou komen, zou een rechter het bedrag kunnen matigen. Maar of je het zover moet laten komen? Dat maakt meteen een einde aan de vriendschap.

Verder zou ik zeggen: geef je mobiele telefoon niet uit handen. Als een reparatie eur 200.- kost, moet de aanschaf een veelvoud ervan hebben gekost.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.schermkapot.nl/samsung-reparaties-77/samsung-galaxy-s6-edge
Computoon
8 jaar geleden
Erg dure grap. Reparatie is ongeveer 1/3 van de nieuwprijs van de 'Edge'.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.phonegigant.nl/samsung-galaxy-s6-edge-scherm/ Goedkoper gevonden. Een iPhone 6-scherm is idd een stuk goedkoper. Denk dat het te maken heeft met idd de edge. Het is geen standaard vlak scherm.