Is met simpel prepaid nummerbehoud mogelijk?

Op de site van simpel is hier niets over te vinden, alleen informatie over nummerbehoud in combinatie met abonnement. In de persoonlijke omgeving van simpel prepaid is de optie nummerbehoud niet aanwezig. Heb via google geen antwoord op deze vraag kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Men moet "nummerbehoud" aanbieden want dit is een regeling die voor heel Nederland geldt, voor alle providers dus.

Via de nieuwe provider moet het verzoek om nummerbehoud (op papier of digitaal) worden aangevraagd, als je het prepaidnummer van je oude provider wil behouden. Je moet dan onder andere het simkaartnummer invullen en krijgt een nieuwe simkaart. Nadat je bericht hebt gekregen van de nieuwe provider dat alles overgezet is, kun je weer bellen.

Let op: beltegoed van de oude provider krijg je niet terug.

Toegevoegd na 13 minuten:
(Houd er wel rekening mee dat wanneer je langdurig geen gebruik maakt van een prepaid telefoonnummer het door de provider kan worden gedeactiveerd (denk aan een half jaar). Dan is het ook niet mogelijk het nummer naar een andere provider over te dragen.)
Computoon