Is er een extender voor een Dect telefoon, zoals met wifi?

Zodra ik 10 meter van het basis station van mijn Dect telefoon verwijderd ben, valt het signaal al weg. Dat is misschien niet vreemd want ons huis heeft overal gewapend beton.
Is er een extender zoals met wifi of kan ik op een andere manier oplossen dat ik meer bereik heb?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien kan je voor het bassistation een betere (centraler gelegen?) plek vinden?

Het beste antwoord

Je kun bij de betere electronicazaak een DECT-repeater kopen. Deze verbind je met het basisstation op dezelfde manier als een handset. Vervolgens kun je de repeater ergens anders in huis plaatsen voor een betere dekking.

Je zou eerst kunnen proberen of je de dekking kunt verbeteren door het basisstation een betere plaats te geven. De standaard plek in een hoekje tegen de muur is zo'n beetje de minst geschikte plek die je kunt uitzoeken. Zelfs wanneer het station maar 10 cm opschuift kan dat al voor een hele verbetering zorgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je reactie. Gezien de prijs van zo'n repeater wacht ik nog even met de aanschaf. Ik zal eerst proberen een andere ruimte voor mijn basisstation zoeken, want verschuiven geeft geen beter resultaat.