Hoe krijg ik een Nortel IP Phone 2004 werkend?

Ik heb een Nortel IP Phone 2004. Deze wil ik graag werkend hebben. Ik heb de ethernet poort aangesloten. De 'gewone' telefoon werkt op een vaste telefoon lijn.

Kan ik dit werkend krijgen en zo ja, hoe dan precies.

P.s. ik heb ook nog een Linksys PAP2T internet Phone adapter tot mijn beschikking.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Werkte het maar zo makkelijk ;-). Je moet wel een IP telefooncentrale (bijv het formidabelen Microsoft Lync of het open source Asterisk) in dat zelfde netwerk hebben draaien en DHCP zodanig configureren dat ie de juiste netwerksettings aan je Nortel geeft. Daarnaast heb je dan een IP provider nodig die SIP kan praten met je IP telefooncentrale.

Als dit allemaal abracadabra voor je is (wat ik vermoed uit het feit dat je deze vraag uberhaupt stelt), dan zou ik hem lekker op marktplaats zetten

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het apparaat een usb aansluiting heeft kan je hem aansluiten op je pc en in Skype kan je aangeven dat je de Nortel wil gebruiken om mee te bellen. De ethernetport gebruik je dan niet.